Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 17/2015 (4. – 15. září)

Grand magazín 17/2015 (4. – 15. září)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

9. září
V pondělí 21. září budou zahájeny práce na druhé generaci Audi R8 LMS. První zákazníci mohou očekávat hotové vozy již 26. října. V Böllinger Höfe budou mít napilno, neboť hodlají v první vlně zájmu trvající do března příštího roku uspokojit až 45 zájemců. Za každý vyrobený vůz utrží quattro Gmbh minimálně 359 000 euro, s doplňky a náhradními díly v jednom balíčku se cena vyšplhá na 398 000 euro.

První vydání úspěšného vozu GT3 bylo od roku 2009 vyrobeno ve 135 exemplářích. Jubilejní stý vůz byl dokončen začátkem roku 2013.

11. září
Prvního Světového poháru vozů GT v Macau se zúčastní pět výrobců. Aston Martin, Audi, McLaren, Mercedes a Porsche nasadí až tři vozy prostřednictvím soukromých stájí. Konkrétní reprezentanti musí být vybráni do 25. září, jejich jména budou zveřejněna nejdříve 7. října. Prozatím unikly informace o dvou vozech týmu Craft-Bamboo (Aston Martin).

Na roštu je však místo pro 28 automobilů, takže lze ještě očekávat zpestření pole. FIA totiž umožní účast dalším zájemcům na základě neuvedených požadavků.

15. září
Zatímco konkurence se průběžně chlubila s pokrokem při vývoji nových modelů GT3, u Callaway bylo víceméně ticho po pěšině. Společnost z Leingartenu představí dlouho připravovaný a dočasně odložený počin na základech modelu C7 během závěrečného podniku německého mistrovství 3. října na Hockenheimringu. Novinka má být nasazena již v příští sezoně.

FIA GT, Brno 2008

Foto: Martin Ševčík

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Series (5/7); BGTS (9/12), Algarve

Po letní přestávce se v Algarve uskutečnil pátý podnik krátkých závodů společnosti SRO. Do Portugalska se dostavilo pouze 15 účastníků (z toho dva ve třídě smíšených posádek a jeden v Silver Cupu).

Nad sobotním závodem se stahovala mračna, hrozba deště se nakonec nenaplnila. Závod tak zaujal soubojem kandidátů na titul, který gradoval neúspěšným útokem Frijnse v samotném závěru. Buhk nakonec završil triumfem kvalifikační a závod a nepatrně snížil ztrátu v celkovém hodnocení na dvojici Vanthoor/Frijns. Více naleznete v tomto článku Zde.

Pokračující misi na další snížení náskoku vedoucí dvojice WRT narušila mřížka odvodňovacího kanálku poničená hned v úvodu. Pozdější oprava byla dokončena v době začínajících zastávek, cehož nevyužil prozatím vedoucí Buhk. Střídající Abril se nedokázal posunout ze čtvrté pozice a ohrozit vedoucího rivala Vanthoora. Výsledky a popis závodu naleznete Zde.

Navzdory slibným výkonům se nedařilo jedinému audi v barvách stáje ISR. Posádka Salaquarda/Bonanomi tak odjela z Portugalska s prázdnou. Více naleznete Zde

International GT Open (6/8); Spa-Francorchamps

Působivý okruh v belgickém Spa-Francorchamps přilákal několik nových zájemců. Počet účastníků se zvýšil nepatrně na čtrnáct, takže kladem bylo alespoň zpestření monotónní nadvlády vozů ferrari (5 ze 6 bylo z AF Corse). Kromě druhého mclarenu týmu Teo Martín (Bell, Watson) se jednalo o astony týmu Brussels (Verbergt, Schmetz) a TF Sport (Hankey, Yoluc) anebo Ford GT týmu HR Spezialfedern (Alzen).

Osm vozů se utkalo ve třídě smíšených posádek, šest bylo obsazeno amatéry (startovní listina Zde).

70´´ závod

O dva nejrychlejší kvalifikační časy připravený Bell (č. 59, PAM, Teo Martín, McLaren) se ještě před první zatáčkou probojoval do vedení přes na pole-position dosazeného Rugola (č. 51, PAM, AF Corse, Ferrari).

Ve třetím kole se okolo Schmetze (č. 8, PAM, Brussels, Aston Martin) protáhl vnitřkem Les Combes Balzan (č. 3, PAM, Villorba, Ferrari). Italský pilot si třetího místa užíval až do 12. kola. Poté se manévrem v La Source Schmetz vrátil na dříve ztracenou pozici.

Souboje se odehrávaly také v hloubi pole, když šestou příčku urputně hájil Companc (č. 90, PAM, AF Corse, Ferrari) před Hankeyem (č. 10, PAM, TF Sport, Aston Martin). Britský jezdec byl úspěšný před nájezdem do Eau Rouge.

Během probíhajících výměn se na spustil na dráhu déšť, který zaskočil vedoucího Watsona (č. 59, PAM, Teo Martín, McLaren). Brit na suchých pneumatikách dostal v Eau Rouge hodiny a narazil do bariéry. Další piloti (Hankey, Alzen) měli štěstí, když na zvlhlé dráze dostali pouze hodiny a mohli pokračovat bez poškození dále.

Během následné neutralizace závodu se většina vozů zastavila v boxech pro vhodnější obutí na mokrou dráhu. Ze situace vytěžil tým Brussels, neboť s výměnou Schmetze za Verbergta (č. 8, PAM) provedli též výměnu pneumatik. Dobré načasování posunulo belgický aston do vedení před Yoluca (č. 10, PAM, TF Sport, Aston Martin) a delší zastávkou zatíženého Lathourase (č. 51, PAM, AF Corse, Ferrari).

Závod byl znovu odstartován ve 20. kole, o tři kola později se ujal vedení Lathouras na rovince Kemmel. Verbergt (č. 8, PAM, Brussels, Aston Martin) brzy podlehl také Parentemu (č. 2, PAM, Teo Martín, McLaren) a Giammariovi (č. 90, PAM, AF Corse, Ferrari).

Výsledky po ujetí 27 kol naleznete Zde.

60´´ závod

Nedělní klání se odehrálo převážně na suché dráze, asfalt hlavně mimo stopu na některých místech stále nevyschl. Z první řady obsazené mclareny týmu Teo Martín byl úspěšnější Parente (č. 2, PAM), jenž se ujal vedení . Watson (č. 59, PAM) se propadl až na třetí příčku za Giammariu (č. 90, PAM, AF Corse, Ferrari) a po třech kolech byl překonán Les Combes ještě Verbergtem (č. 8, PAM, Brussels, Aston Martin).

Lathouras (č. 51, PAM, AF Corse, Ferrari) byl široký v Blanchimontu, takže jej o šesté místo připravil Nebylitskiy (č. 16, PAM, AERT). Jenže o dvě kola později se při zpomalování do La Source zahalilo lamborghini ruského jezdce do oblaků kouře z prudkého brzdění, takže thajský pilot jej snadno překonal.

Na střídající jezdce již čekala suchá dráha, i když v samotném závěru se ještě dočkali deštěm smáčeného asfaltu. Závěr přinesl také poslední souboje vyplývající z malých rozestupů na čele.

Při jednom z nich byl třetí Companc (č. 90, PAM, AF Corse, Ferrari) ve Fagnes úspěšný. Pokořený Bell (č. 59, PAM, Teo Martín, McLaren) si ztrátu pozice nenechal líbit a po kontaktu poslal Argentince do hodin. Po uvíznutí na obrubníku nakonec protnul cíl na pátém místě. Bell v závodě sice uhájil druhou příčku, po přičtení čtyřiceti vteřin poklesl na páté místo za svoji oběť.

Stále však nebylo rozhodnuto, neboť se rychle přiblížil Schmetz (č. 8, PAM, Brussels, Aston Martin), který přerušil Bellovu krátkou snahu překonat vedoucího Ramose (č. 2, PAM, Teo Martín, McLaren). Belgičanův útok v Chicane nevyšel, takže pořadí na prvních třech místech zůstalo beze změny.

Výsledky po ujetí 25 kol naleznete Zde.

Očekávané události

18. – 20. září - ADAC GT Masters (7/8); Zandvoort

K předposlednímu dějství devátého ročníku ADAC GT Masters vyrazí dvě desítky účastníků za hranice Německa. Na okruhu v holandském Zandvoortu doplní pole stálejších účastníků druhý vůz týmu Reiter.

Zatímco nyní bude chybět Šenkýř Motorsport, Tomáš Enge znovu usedne do kokpitu lamborghini. Jeho kolegou bude domácí závodník Jaap van Lagen.

Závody lze sledovat pouze v jeho průběhu s malými časovými přesahy Zde, možnosti pozdějšího shlédnutí jsou omezené. Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,30 – 14,30
13,25
 Druhý závod  Neděle  13,15 – 14,15
13,10

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

19. – 20. září - Blancpain Endurance (5/5); BGTS (10/12), Nürburgring

K rozhodujícímu podniku vytrvalostní série se chystá 22 profesionálních sestav, 21 smíšených posádek a 13 amatérských.

V pohoří Eifel budou ve vrcholné třídě chybět obě nová audi. Francouzské stáji AKKA ASP se podaří naplnit předsezónní cíl s obsazením svého ferrari profesionály. Naopak dříve přislíbená účast stáje Marc VDS není ze současné verze startovní listiny patrná, přestože Belgičané nejsou bez šancí na zisk cenných trofejí.

Třídu smíšených posádek obohatí tým Sebastiena Loeba, na rozdíl od dřívějšího vystoupení v krátkých závodech s mclareny nyní používají Francouzi audi. Zpestřením pole bude účast britské stáje TF Sport a jejího vozu Aston Martin.

Přehled uchazečů o tituly v jednotlivých třídách vyjde v nadcházejících dnech.

Přenos kvalifikace a závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  SRO  Start
 Kvalifikace  Neděle  08,15-09,45
-
 Závod  Neděle  14,30-18,00
14,40

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

Foto: Roman Klemm

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 16/2015 (28. srpna – 3. září)
Profil Blancpain Sprint Series 2015
Profil Blancpain Endurance Series 2015
Profil ADAC GT Masters 2015
Představení závodu 24 hodin ve Spa 2015

Zdroj: SRO, ADAC, GT Sport, Speedweek, Sportscar 365, Formule