Po západu slunce byl nejrychlejší Rosberg
Velká cena Singapuru - 1. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování prvního tréningu na Velkou cenu Singapuru! F1 zavítala do městského státu na jižním cípu poloostrova Zadní Indie. Na sever od Singapuru se rozprostírá Malajsie a nedaleké ostrovy patří Indonésii, která pořádání Velké ceny Singapuru ohrozila neúspěšným bojem proti lesním požárům na ostrově Sumatra.
Klikatá městská trať by mohla nechat vyniknout vozy týmů Red Bull, Toro Rosso a McLaren, které doufají, že zde pro ně nebudou motory Renault a Honda tak velkým handicapem, jako na tratích s delšími rovinkami. Zároveň budeme svědky úporné snahy Nica Rosberga vyhrát závod a zkřesat alespoň pár bodů z hrozivého náskoku Lewise Hamiltona.
Nyní nás však čeká jen první trénink, ve kterém si jezdci poprvé vyzkouší upravenou podobu okruhu se změněnými zatáčkami 11, 12 a 13. Během celého víkendu neuvidíme Roberta Merhiho, jeho vůz obsadil Američan Alexander Rossi, který bude za Manor závodit i v Japonsku, USA, Mexiku a Brazílii. Sauber bude testovat nový aerodynamický balík s krátkým nosem. Trénink začíná za denního světla a asfalt má 36°C.
Po odstartování tréninku nám režie nabídla záběr na Lewise Hamiltona klidně postávajícího mimo vozu a v kšiltovce. Vedoucí muž průběžného pořadí zjevně na trať nespěchal a také piloti, kteří se po zhasnutí červeného světla vybrali na trať, se po necelém kole vrátili do garáží. V noci bude asfalt chladnější, což snižuje hodnotu dat získaných na horkém asfaltu. Jezdci by ale přesto chtěli co nejlépe využít bonusovou sadu pneumatik, o kterou přijdou vždycky po první půlhodině prvního tréninku.
"Box, box, Carlosi. Změna nosu," ozvalo se ve sluchátkách Carlose Sainze. Řada jezdců jezdilo s monoposty natřenými známou zelenou barvou odhalující proudění vzduchu kolem vozu. Rosbergovi bylo řečeno, aby si dával pozor na studené zadní brzdy.
Po 15 minutách vyjel na trať i zmíněný Lewis Hamilton a zařadil se na druhé místo. Nejrychlejší čas patřil Rosbergovi. Alexander Rossi se seznamoval s vozem Manoru a na první pokus byl o půl sekundy pomalejší než Will Stevens. O jeho výměně za Merhiho se definitivně rozhodlo až několik dní po VC Itálie.
Rosberg se na bonusové sadě pneumatik dopracoval až k času 1:49.184, k nejlepšímu času loňského prvního tréninku mu chyběla desetina sekundy, tyto časy však kvůli úpravě trojice zatáček nelze srovnávat. Hamilton klidně kroužil o půl sekundy horší časy než Rosberg a druhé místo přenechal Danielu Ricciardovi, až za nimi byly nejlepší časy jezdců Ferrari a Force India.
Sergio Pérez svou jízdu v závěru první půlhodiny přerušil výjezdem mimo trať. Pohodlně se vrátil, ale se značně znečištěnými pneumatikami. Z trati se předčasně stáhl také Rosberg, vypadalo to na větší problém s brzdami, který pak mechanici řešili i na voze Lewise Hamiltona. Daniil Kvjat měl problém s pohonnou jednotkou a během první půlhodiny si nepřipsal ani jedno měřené kolo. Na vozech Lotusu sponzorovaného Microsoftem jsme si mohli všimnout logo konzoly Xbox.
Když se Rossi vrátil na trať na nové sadě pneumatik, denního světla již značně ubylo a jezdci pomáhalo silné umělé osvětlení. Rosberg a Hamilton se vrátili na trať, aby otestovali nové součástky a nastavení brzd. Němec svůj čas vylepšil o téměř sekundu, Hamilton se zařadil tři desetiny sekundy za něj a Daniil Kvjat si v opraveném monopostu konečně připsal první měřené kolo.
Další technický problém vozu Nica Rosberga: "Problém s trubicí od nádoby s nápojem." Naštěstí nic, s čím by si zruční mechanici Mercedesu nedokázali poradit.
Kvjat byl na tom o dost hůř: "Dany, přerušujeme jízdu. Nadále nás znepokojuje palivový systém, budou potřebné úpravy."
Tempo opět velmi rychlých mercedesů dokázal jakžtakž držet pouze Daniel Ricciardo a piloti Ferrari. Nejlepší kola Nica Hülkenberga i Valtteriho Bottase byly o více než sekundu pomalejší. Williams se však v pátek vždy rozjíždí pomaleji a více určitě čekáme i od mladíků z Toro Rosso. Fernando Alonso ani Jenson Button se v tabulce nejrychlejších časů neumístili nijak vysoko, ale alespoň že opět soupeří s týmy středu pole.
O žlutou vlajku se v poslední čtvrthodině tréninku postaral Sebastian Vettel, který se nevešel do zatáčky číslo 4. Bez větších problémů se vrátil na trať a pokračoval v jízdě.
Sauber zatím nebudeme soudit, zřejmě se věnoval hlavně testování nového aerodynamického balíku. Rossimu se dařilo držet tempo zkušenějšího týmového kolegy, i když oba samozřejmě zůstali ve vlastní lize Manor, daleko za ostatními.
Singapur však není trať vhodná k zaučování nováčků, což se ukázalo 4 minuty před koncem tréninku, když Rossi svůj monopost rozbil v 18. zatáčce, čímž trénink prakticky předčasně ukončil. Mechanici Manoru mají před druhým tréninkem o zábavu postaráno.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:47.995 | 27 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:48.314 | 0.319 | 24 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:48.331 | 0.336 | 21 |
4 | Vettel | Ferrari | 1:48.494 | 0.499 | 23 |
5 | Räikkonen | Ferrari | 1:48.785 | 0.790 | 20 |
6 | Bottas | Williams | 1:49.380 | 1.385 | 19 |
7 | Verstappen | Toro Rosso | 1:49.466 | 1.471 | 17 |
8 | Hulkenberg | Force India | 1:49.854 | 1.859 | 21 |
9 | Sainz | Toro Rosso | 1:50.019 | 2.024 | 28 |
10 | Maldonado | Lotus | 1:50.068 | 2.073 | 21 |
11 | Alonso | McLaren | 1:50.123 | 2.128 | 21 |
12 | Perez | Force India | 1:50.125 | 2.130 | 23 |
13 | Nasr | Sauber | 1:50.158 | 2.163 | 18 |
14 | Grosjean | Lotus | 1:50.341 | 2.346 | 23 |
15 | Button | McLaren | 1:50.455 | 2.460 | 21 |
16 | Ericsson | Sauber | 1:50.883 | 2.888 | 21 |
17 | Massa | Williams | 1:51.035 | 3.040 | 18 |
18 | Kvjat | Red Bull | 1:51.188 | 3.193 | 8 |
19 | Stevens | Manor | 1:53.903 | 5.908 | 20 |
20 | Rossi | Manor | 1:53.918 | 5.923 | 18 |