Nejrychlejší páteční kolo patří Rosbergovi
Velká cena Singapuru - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování 2. tréninku na Velkou cenu Singapuru! Noční závod v ulicích městského státu, kterému patří ostrovy ležící nedaleko jižního cípu Malajského poloostrova, se jezdí jen od roku 2008. Prvním vítězem byl Fernando Alonso ve voze Renault a za dva roky si vítězství zopakoval v červeném voze Ferrari. Dvě vítězství má i Lewis Hamilton, jedno jako jezdec McLarenu a jedno jako jezdec Mercedesu. Až čtyři vítězství má na kontě Sebastian Vettel, díky čemuž je nejúspěšnějším týmem Red Bull se třemi vítězstvími v letech 2011, 2012 a 2013.
Loni Vettel získal další vítěznou trofej pro Ferrari a na stupních vítězů mu překvapivě dělali společnost Daniel Ricciardo a Kimi Räikkönen, zatímco mercedesy nebyly dostatečně rychlé v kvalifikaci ani v závodě. Ferrari i Red Bull proto doufají, že historie se alespoň částečně zopakuje a opět dostanou šanci bojovat o vítězství.
Druhý tréninku bude jediný, který začne i skončí v noci. Teplota i vlhkost vzduchu by proto měly být nejblíže k podmínkám, jaké budou během zítřejší kvalifikace a pozítřejšího závodu. V prvním tréninku byl nejrychlejší Max Verstappen, ale Lewis Hamilton i Nico Rosberg se v druhé části tréninku věnovali jízdě na žlutých pneumatikách, zatímco ostatní testovali fialové. Nico Rosberg trénink nedokončil, protože čtvrthodinu před koncem vrazil do bariéry a poškodil nos svého monopostu.
Fernando Alonso a Sebastian Vettel se rozhodli začít na žlutých pneumatikách, Kimi Räikkönen dostal červené a obsadil vrchol tabulky. Nico Rosberg byl v prvním kole na žlutých o 5 desetin sekundy rychlejší než Vettel. Alonso se jen s využitím veškerého svého jezdeckého umění vyhnul tvrdšímu nárazu do bariéry. V prvním tréninku se to nepodařilo Daniilu Kvjatovi, který se ale na začátku tohoto tréninku na červených pneumatikách protlačil na druhé místo, před týmového kolegu Carlose Sainze. Pak si ale červené nechal obout Lewis Hamilton a nejrychlejší kolo vylepšil o 0.9 sekundy.
Rozdíl mezi žlutými a červenými pneumatikami je v Singapuru tak velký, že Rosberg se po čtvrthodině tréninku ocitl až na osmé příčce tabulky. Kromě jezdců Toro Rosso a Hamiltona se nad něj dostali i Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Kimi Räikkönen a Nico Hülkenberg, všichni na červených pneumatikách. Ricciardo se ve snaze přiblížit se Hamiltonovu nejlepšímu kolu otřel o bariéru a jeho vůz se následně otočil o téměř 180°. Přední křídlo i ostatní části vozu ale, s pomocí štěstěny, zůstaly na svých místech. Esteban Ocon během svého prvního kola na fialových pneumatikách označkoval bariéru dvakrát.
Téměř přesně po půl hodině tréninku skončilo první Vettelovo kolo na fialových pneumatikách. Němec byl pouze o setinu sekundy rychlejší než Hamilton na červených. Pneumatiky s fialovým pruhem si vzali i Hamilton, Rosberg a Räikkönen. Fin svého týmového kolegu překonal o 8 desetin sekundy, ale Rosberg byl ještě o 3 desetiny rychlejší. Hamilton své kolo pokazil výjezdem mimo trať.
Max Verstappen se svým kolem na fialových dostal na třetí místo a Hamiltonův starý čas na červených díky fialovým překonal i Nico Hülkenberg z Force India. Felipe Nasr špatně odhadl brzdný bod a musel využít prostor mimo trať, Valtteri Bottas se těsně vyhnul vnější bariéře poslední zatáčky a Romain Grosjean si stěžoval na nekonzistentnost brzd. Asi proto mu o pár kol později chyběla velká část zadního křídla.
Posledním jezdcem ze tří favorizovaných týmů, který vyzkoušel kvality ultra-měkkých pneumatik, byl Daniel Ricciardo. Svým kolem se zařadil na čtvrté místo a byl o 25 tisícin sekundy pomalejší než Verstappen. Sergio Pérez byl ve svém kole výrazně pomalejší než Hülkenberg, jeho vůz se prý choval divně v pravotočivých zatáčkách.
Po menší přípravě na kvalifikaci byla velká většina pilotů zvědavá, jak dlouho jim fialová sada ještě vydrží v závodním tempu. Hamilton ale tento stint musel ukončit předčasně kvůli poruše v hydraulickém systému. Úřadující šampion v garáži vystoupil z vozu a odešel mimo dohled kamer.
Díky Räikkönenovi patří první příčka pod Rosbergem Ferrari, ale od dvojice Red Bullu ho dělí jen setiny sekundy. Vettel a Hamilton svá první kola na fialových pneumatikách pokazili, co pro ně zítra může být nevýhodou. Šestá příčka je určitě povzbuzením pro Nica Hülkenberga. V horní desítce jsou i oba jezdci Toro Rosso, ale rozdělení Fernandem Alonsem. Následují Sergio Pérez, také nespokojený se svým nejrychlejším kolem, Jenson Button, Esteban Gutiérrez a až pod ním je dvojice Williamsu. Dno tabulky opět obsadili jezdci Manoru.
Vůz Fernanda Alonsa měl těsně před ukončením tréninku poruchu převodovky a Španěl ho musel nechat v jedné z výjezdových zón. I díky problémům Lewise Hamiltona patří nejrychlejší kolo druhého tréninku a zároveň nejrychlejší kolo dnešního dne Nicu Rosbergovi.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:44.152 | 34 | |
2 | Räikkonen | Ferrari | 1:44.427 | 0.275 | 34 |
3 | Verstappen | Red Bull | 1:44.532 | 0.380 | 29 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:44.557 | 0.405 | 26 |
5 | Vettel | Ferrari | 1:45.161 | 1.009 | 33 |
6 | Hulkenberg | Force India | 1:45.182 | 1.030 | 35 |
7 | Hamilton | Mercedes | 1:45.275 | 1.123 | 10 |
8 | Sainz | Toro Rosso | 1:45.507 | 1.355 | 33 |
9 | Alonso | McLaren | 1:45.779 | 1.627 | 30 |
10 | Kvjat | Toro Rosso | 1:46.029 | 1.877 | 35 |
11 | Perez | Force India | 1:46.063 | 1.911 | 26 |
12 | Button | McLaren | 1:46.574 | 2.422 | 30 |
13 | Gutierrez | Haas | 1:46.727 | 2.575 | 36 |
14 | Massa | Williams | 1:46.856 | 2.704 | 30 |
15 | Bottas | Williams | 1:46.960 | 2.808 | 30 |
16 | Magnussen | Renault | 1:47.161 | 3.009 | 30 |
17 | Palmer | Renault | 1:47.166 | 3.014 | 34 |
18 | Nasr | Sauber | 1:47.531 | 3.379 | 29 |
19 | Grosjean | Haas | 1:48.391 | 4.239 | 12 |
20 | Ericsson | Sauber | 1:48.487 | 4.335 | 32 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:48.505 | 4.353 | 33 |
22 | Ocon | Manor | 1:48.823 | 4.671 | 29 |