Nejlepší čas dnešního dne patří Daniilu Kvjatovi
Velká cena Japonska - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Japonska! Úplně první VC Japonska se jela v roce 1963 právě na okruhu Suzuka, kde se jezdí dodnes a vyhrál ji Peter Warr ve voze Lotus-Cosworth. To byl však nemistrovský závod. Do kalendáře mistrovství světa F1 se Japonsko dostalo v roce 1976, vyhrál Mario Andretti ve voze Lotus-Ford, ale tehdy dostal přednost okruh Fuji. V Suzuce se MS F1 začalo jezdit až v roce 1987, kdy uprostřed stupňů vítězů slavil Gerhard Berger v červeném overalu Ferrari. Od té doby se již v Suzuce jezdilo každý rok s výjimkou sezón 2007 a 2008, během nichž se velká cena opět nakrátko vrátila na okruh pod horou Fuji. Nejvíc vítězství nasbíral Michael Schumacher, který zde vyhrál v letech 1995, 1997, 2000, 2001, 2002 a 2004. Ze současných jezdců je nejúspěšnější Sebastian Vettel se čtyřmi vítězstvími.
Od začátku až do konce prvního tréninku pršelo a jezdci tak nedostali možnost vyzkoušet středně-tvrdou ani tvrdou směs slicků. Déšť ustal, ale trať bude na začátku tréninku mokrá a budou ji muset vysušit pneumatiky vozů F1.
Zelené světlo a v garážích ticho. Oblíbená hra stratégů F1 - kdo vyjede první a vyčistí/vysuší trať? Mnozí jezdci bez přileb dávali okázale najevo, že oni to určitě nebudou. A tato hra se hrála přesto, že kolem Suzuky nadále visely těžké mraky a meteorologové odhadovali 60% pravděpodobnost návratu deště ještě během prvního tréninku.
Po 4 minutách poslal Red Bull na trať mladého Daniila Kvjata. Rus se na nic nehrál a bez instalačního kola zůstal na trati a na pneumatikách do přechodných podmínek otevřel trénink časem 1:49.4s. Za ním vyjeli z boxové uličky další jezdci včetně Kimiho Räikkönena na přechodných a Nica Rosberga na "mokrých" pneumatikách. Rosberg se k mechanikům vrátil bez měřeného kola.
Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson i Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách. Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson a Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách.
Po 20 minutách jízdy na přechodných pneumatikách, Räikkönenově a Vettelově vyjetí mimo trať a s 12 jezdci s měřeným kolem se v čele tabulky objevili Rosberg s Hamiltonem. Zatím nic nenaznačuje opakování singapurských problému. Sainz svůj tým upozornil na "podivné zvuky" v oblasti pohonné jednotky, ale pokračoval v jízdě.
Na začátku druhé půlhodiny se Kvjatovi podařilo těsně překonat Rosbergův čas. Massa, Verstappen a Button se v rozpětí pár minut postěžovali na nedotáčivost svých vozů. Měřené kolo ještě nepředvedli Valtteri Bottas a Fernando Alonso.
Ani ne 40 minut po začátku tréninku vyšla snaha jezdců nazmar, opět začalo mrholit a týmy očekávaly brzký příchod hustého deště.
Téměř přesně v polovině tréninku nám Vettel oznámil, že déšť houstne. Na trati jezdilo čím dál méně jezdců a pomalu opouštěli své kokpity. Naštěstí nám zůstaly ještě nějaké fotky nezlomných japonských fanoušků:
Diváky potěšil Fernando Alonso. Jeho vůz byl konečně připraven, takže mu mechanici nazuli modrou sadu pneumatik a poslali na trať. Spolehlivost lze testovat i na mokré trati.
Hned po Alonsově návratu k mechnikům vyjel z garáže Rosberg a na konci uličky vyzkoušel startovní proceduru. Po Rosbergovi udělal totéž Hamilton a po něm se na trati objevili Vettel a Button. Časy na mokré trati ale nehrály žádnou roli.
Není překvapením, že první místo už zůstalo Daniilu Kvjatovi. Zítra dostane 20 jezdců pouze jednu hodinu, aby vyzkoušeli tvrdší i měkčí směs pneumatik a připravili své vozy na závod i kvalifikaci.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Body | |
1 | Kvjat | Red Bull | 1:48.277 | 6 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:48.300 | 0.023 | 8 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:48.853 | 0.576 | 8 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:49.097 | 0.820 | 10 |
5 | Vettel | Ferrari | 1:50.268 | 1.991 | 19 |
6 | Räikkonen | Ferrari | 1:50.319 | 2.042 | 16 |
7 | Sainz | Toro Rosso | 1:50.419 | 2.142 | 6 |
8 | Verstappen | Toro Rosso | 1:50.542 | 2.265 | 5 |
9 | Nasr | Sauber | 1:50.968 | 2.691 | 10 |
10 | Maldonado | Lotus | 1:51.557 | 3.280 | 7 |
11 | Hulkenberg | Force India | 1:51.674 | 3.397 | 11 |
12 | Button | McLaren | 1:51.861 | 3.584 | 9 |
13 | Ericsson | Sauber | 1:51.934 | 3.657 | 12 |
14 | Perez | Force India | 1:52.070 | 3.793 | 8 |
15 | Grosjean | Lotus | 1:52.534 | 4.257 | 6 |
16 | Massa | Williams | 1:52.765 | 4.488 | 6 |
17 | Alonso | McLaren | 1:55.239 | 6.962 | 10 |
18 | Stevens | Manor | 1:58.059 | 9.782 | 6 |
19 | Rossi | Manor | 1:59.419 | 11.142 | 7 |