Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejlepší čas dnešního dne patří Daniilu Kvjatovi

Nejlepší čas dnešního dne patří Daniilu Kvjatovi

Velká cena Japonska - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Japonska! Úplně první VC Japonska se jela v roce 1963 právě na okruhu Suzuka, kde se jezdí dodnes a vyhrál ji Peter Warr ve voze Lotus-Cosworth. To byl však nemistrovský závod. Do kalendáře mistrovství světa F1 se Japonsko dostalo v roce 1976, vyhrál Mario Andretti ve voze Lotus-Ford, ale tehdy dostal přednost okruh Fuji. V Suzuce se MS F1 začalo jezdit až v roce 1987, kdy uprostřed stupňů vítězů slavil Gerhard Berger v červeném overalu Ferrari. Od té doby se již v Suzuce jezdilo každý rok s výjimkou sezón 2007 a 2008, během nichž se velká cena opět nakrátko vrátila na okruh pod horou Fuji. Nejvíc vítězství nasbíral Michael Schumacher, který zde vyhrál v letech 1995, 1997, 2000, 2001, 2002 a 2004. Ze současných jezdců je nejúspěšnější Sebastian Vettel se čtyřmi vítězstvími.

Od začátku až do konce prvního tréninku pršelo a jezdci tak nedostali možnost vyzkoušet středně-tvrdou ani tvrdou směs slicků. Déšť ustal, ale trať bude na začátku tréninku mokrá a budou ji muset vysušit pneumatiky vozů F1.

 Zelené světlo a v garážích ticho. Oblíbená hra stratégů F1 - kdo vyjede první a vyčistí/vysuší trať? Mnozí jezdci bez přileb dávali okázale najevo, že oni to určitě nebudou. A tato hra se hrála přesto, že kolem Suzuky nadále visely těžké mraky a meteorologové odhadovali 60% pravděpodobnost návratu deště ještě během prvního tréninku.

Po 4 minutách poslal Red Bull na trať mladého Daniila Kvjata. Rus se na nic nehrál a bez instalačního kola zůstal na trati a na pneumatikách do přechodných podmínek otevřel trénink časem 1:49.4s. Za ním vyjeli z boxové uličky další jezdci včetně Kimiho Räikkönena na přechodných a Nica Rosberga na "mokrých" pneumatikách. Rosberg se k mechanikům vrátil bez měřeného kola.

Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson i Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách. Kvjat se po rychlém kole vrátil do garáže, ale jeho štafetu přebrali Räikkönen, Nasr Ericsson a Maldonado a pokračovali ve vysoušení ideální stopy, všichni na přechodných pneumatikách.

Po 20 minutách jízdy na přechodných pneumatikách, Räikkönenově a Vettelově vyjetí mimo trať a s 12 jezdci s měřeným kolem se v čele tabulky objevili Rosberg s Hamiltonem. Zatím nic nenaznačuje opakování singapurských problému. Sainz svůj tým upozornil na "podivné zvuky" v oblasti pohonné jednotky, ale pokračoval v jízdě.

Na začátku druhé půlhodiny se Kvjatovi podařilo těsně překonat Rosbergův čas. Massa, Verstappen a Button se v rozpětí pár minut postěžovali na nedotáčivost svých vozů. Měřené kolo ještě nepředvedli Valtteri Bottas a Fernando Alonso.

Ani ne 40 minut po začátku tréninku vyšla snaha jezdců nazmar, opět začalo mrholit a týmy očekávaly brzký příchod hustého deště.

Téměř přesně v polovině tréninku nám Vettel oznámil, že déšť houstne. Na trati jezdilo čím dál méně jezdců a pomalu opouštěli své kokpity. Naštěstí nám zůstaly ještě nějaké fotky nezlomných japonských fanoušků:

Diváky potěšil Fernando Alonso. Jeho vůz byl konečně připraven, takže mu mechanici nazuli modrou sadu pneumatik a poslali na trať. Spolehlivost lze testovat i na mokré trati.

Hned po Alonsově návratu k mechnikům vyjel z garáže Rosberg a na konci uličky vyzkoušel startovní proceduru. Po Rosbergovi udělal totéž Hamilton a po něm se na trati objevili Vettel a Button. Časy na mokré trati ale nehrály žádnou roli.

Není překvapením, že první místo už zůstalo Daniilu Kvjatovi. Zítra dostane 20 jezdců pouze jednu hodinu, aby vyzkoušeli tvrdší i měkčí směs pneumatik a připravili své vozy na závod i kvalifikaci.

  Jezdec Tým Čas Odstup Body
1 Kvjat Red Bull 1:48.277
 6
2 Rosberg Mercedes 1:48.300 0.023  8
3 Hamilton Mercedes 1:48.853 0.576  8
4 Ricciardo Red Bull 1:49.097 0.820 10
5 Vettel Ferrari 1:50.268 1.991 19
6 Räikkonen Ferrari 1:50.319 2.042 16
7 Sainz Toro Rosso 1:50.419 2.142  6
8 Verstappen Toro Rosso 1:50.542 2.265  5
9 Nasr Sauber 1:50.968 2.691 10
10 Maldonado Lotus 1:51.557 3.280  7
11 Hulkenberg Force India 1:51.674 3.397 11
12 Button McLaren 1:51.861 3.584  9
13 Ericsson Sauber 1:51.934 3.657 12
14 Perez Force India 1:52.070 3.793  8
15 Grosjean Lotus 1:52.534 4.257  6
16 Massa Williams 1:52.765 4.488  6
17 Alonso McLaren 1:55.239 6.962 10
18 Stevens Manor 1:58.059 9.782  6
19 Rossi Manor 1:59.419 11.142  7