Helmut Marko: Ferrari hraje hry a čas letí
Red Bullu byly nabídnuty staré motory.
Helmut Marko obvinil Ferrari z "hraní her".
Red Bull by potřeboval co nejdříve vědět, jestli Ferrari bude ochotno dodávat motory jeho týmům. Podle prvních vyjádření ze strany Ferrari to neměl být velký problém, jenže pak za zavřenými dveřmi Red Bullu nabídlo pouze motory specifikace z předchozí sezóny.
To by znamenalo, že Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso by sezónu 2016 začaly i dokončily s motory, jaké Ferrari použije v posledním závodě sezony 2015. Scuderia by tedy do sezony nastupovala s výhodou koňských sil a dalších vylepšení udělaných během zimy a v průběhu sezóny by se mohl rozdíl ještě zvětšit.
"Hrají s námi hry, ale my si už nehrajeme. Pravděpodobnost našeho odchodu se neustále zvětšuje," upozornil Helmut Marko, šéf Red Bullu pro oblast motorsportu. "Mají tu drzost nabídnout nám motory specifikace 2015, když Sauber a Haas F1 budou ve stejnou dobu jezdit s motory novější specifikace 2016."
Maurizio Arrivabene s novináři na toto téma nemluví: "Jak víte, nabídka je na stole a může naplnit jejich potřeby. Více nemůžu říct."
Red Bull ale nemá času nazbyt, jak upozornil Christian Horner.
"Situace je kritická. Nemáme motor," řekl šéf týmu Red Bull Racing. "Pro nás je nyní důležité získat prvotřídní motor. Ještě předtím potřebujeme dořešit situaci s naším současným dodavatelem (Renaultem), ale Dietrich (Mateschitz, šéf a spolumajitel společnosti Red Bull) to snad řekl dostatečně jasně."
Uprostřed těchto her uvízlo i Toro Rosso. Také odchází od Renaultu a pouze doufá, že dostane stejné motory jako Red Bull. Nemá však tolik lidí a takové možnosti jako A-tým, proto ho čas ztracený čekáním bolí ještě víc.
"Už teď meškáme. A to hodně," dodal Horner. "Toro Rosso je v ještě horší situaci než Red Bull Racing. Už před dvěma týdny bylo pozdě, takže velmi, velmi meškáme."
Zahraniční žurnalisté našli jednu páku, která by mohla Red Bullu pomoci. Letos mohou automobilky vylepšovat své pohonné jednotky i během sezóny pouze díky díře v pravidlech odhalené po skončení minulé sezony. FIA však už díru ucpala a podle stávajících pravidel by se mělo příští rok 28. února opět přistoupit k homologaci pohonných jednotek pro celou sezónu 2016. Obecně se očekává, že Strategická skupina F1 odsouhlasí opětovnou změnu, aby měly Honda, Renault i Ferrari větší prostor k dohnání dominujícího Mercedesu.
Změna jakéhokoliv předpisu týkajícího se příští sezony však vyžaduje souhlas všech členů Strategické skupiny. A jeden hlas má i Red Bull Racing. Tým tedy může zablokovat vývoj motorů během sezóny a také Scuderia Ferrari pak bude muset celý rok jezdit se specifikací motoru z první velké ceny sezóny. Rozdíl mezi motory Scuderie a motory dodávané Red Bullu by se pak už celý rok zásadně neměnil. Byl by to ale ideální začátek nového partnerství?