Úspěch Davida Bečváře v Histo Cupu
Brněnský jezdec zvítězil ve své kategorii i v celkovém hodnocení.
Brněnský pilot Jaguaru XJS-HE je prvním českým šampionem mezinárodní série, který ovládl populární automobilové mistrovství Histo Cup.
Svou cestu za triumfem zakončil na okruhu Red Bull Ring výhrou a druhým místem ve finálovém víkendu roku. Brněnský jezdec zvítězil jak ve své kategorii, tak v celkovém hodnocení Histo Cup K.
„Loni jsem byl celkově devátý, tak jsem si před letošní sezonou říkal, že nejlepší pětka by byla úspěchem,“ vypráví David Bečvář. „A nakonec jsem mistrem! Mám obrovskou radost. I pro zvládnutí napínavého finále na Red Bull Ringu.“
V posledním podniku startovalo čtyřiačtyřicet závodníků z mnoha zemí. Bojovalo se za chladného počasí a na suchu. „Kvalifikace do prvního závodu se mi nepovedla, protože jsem zvolil příliš tvrdé pneumatiky. V samotné bitvě ale vše fungovalo skvěle a po drsných bojích jsem byl první,“ líčí čtyřiačtyřicetiletý Brňan.
Neděle přinesla kvalifikační opak. Pilot týmu DBRC Jaguar Racing získal měřený trénink pro sebe a nemohl se dočkat závodu, který byl hlavním bodem víkendu. V prvním kole byl ale v nájezdu do úseku Nikiho Laudy příliš rychlý a s Jaguarem XJS-HE proletěl štěrkovou zónou. Krizovou situaci rychle zvládl a vrátil se na trať.
„Šlo mi o jediné – nezůstat mimo dráhu takzvaně na břiše a nepoškodit nový chladič diferenciálu. Ruce jen kmitaly na volantu a nohy na pedálech! Naštěstí jsem se vrátil na asfalt i do boje,“ říká Bečvář. Ztrátu třinácti sekund do konce závodu smazal, předjel čtyři soupeře a v cíli se radoval z druhého místa. Nedělní stříbro bylo pečetí celkového triumfu.
„Naše stáj DBRC Jaguar Racing jde stále nahoru, všem lidem z týmu velmi děkuju. Přes zimu máme v plánu další vylepšení, včetně nového motoru. Věřím, že budeme silní i napřesrok. A nemůžu se dočkat domácího podniku na jaře v Brně,“ uzavírá David Bečvář.
Zajímavosti k Jaguaru XJS-HE
1) první vítězství vozu týmu TWR v ME cestovních automobilů viděli diváci Grand Prix Brna 1982. Za volantem se střídali šéf týmu Tom Walkinshaw a Chuck Nicholson.
2) týž rok, krátce po brněnském závodě, nestačili Britové na československé BMW 528i. Na Österreichringu (dnešní Red Bull Ring) měl vůz posádku Zdeněk Vojtěch, Jo Gartner (Rak.) a slavně zvítězil, tandem Walkinshaw, Nicholson byl druhý.
3) Jaguary XJS-HE jezdily v ME úspěšně v letech 1982 až 1984. Pak jejich evropská slavná éra skončila. Pokračovala ale v zámoří. Například triumfem v proslulém závodě 12h Bathurst 1985.