Patrick Carpentier odchází do IRL
Třetí muž letošního šampionátu bude jezdcem týmu E. Cheevera
Zprávy ze zákulisí, které už několik měsíců naznačovaly, že Patrick Carpentier, třetí v celkovém pořadí letošního šampionátu Champ Cars, má namířeno do konkurenční série IRL, dostaly konečně konkrétní podobu. Carpentier jednal postupně se třemi týmy, konkrétně s Chip Ganassi Racing, Mo Nunn Racing a konečně také s týmem Eddieho Cheevera. A právě s tímto týmem uzavřel v pondělí tento týden smlouvu.
"Patrick mi zavolal v pondělí v noci aby mi sdělil, že podepsal kontrakt s týmem Cheever Racing, pro který bude v příští sezóně jezdit v sérii Indy Racing League," řekl majitel týmu Forsythe Racing, pro který Carpentier startoval v letošní sezóně.
"Patrick byl s naším týmem od roku 1998 a mohli jsme sledovat jeho jezdecký vývoj od prvních krůčků v Champ Cars až po pozici jednoho z nejlepších jezdců série v současnosti. Patrick dokázal úspěšně závodit na všech typech tratí, na kterých startujeme. Ovály, přírodní okruhy, městské tratě. Tady všude se dokázal prosadit. Jsem přesvědčen, že ho budou postrádat i kanadští fanoušci při našich závodech na okruzích v Kanadě. Patrick tam byl všude velmi oblíben."
"Myslím, že je škoda, že se Patrick rozhodl k tomuto kroku právě teď. Nemyslím si, že je to dobrý krok pro jeho kariéru závodního jezdce, ale je to jeho rozhodnutí, které musíme respektovat. Respektovali jsme Patricka jako jezdce a máme stále rádi jeho i jeho rodinu. Přejeme mu, jeho ženě Anick a dceři Anais jen to nejlepší do budoucnosti.
Je ovšem pravdou, že Patrick neměl u Forsythe Racing v letošní sezóně právě na růžích ustláno. Gerald Forsythe se musel jako jeden z majitelů Champ Cars starat i o budoucnost seriálu a vlastní tým šel částečně stranou. Ještě těsně před začátkem sezóny neměl Patrick jisté místo, přestože měl platnou smlouvy i pro rok 2004. Přednost dostal Rodolfo Lavin, který s sebou přinesl peníze svého sponzora, mexického pivovaru Corona. Nakonec byl vzat na milost, protože série potřebovala doplnit minimální počet osmnácti vozů na startu závodů. Velkou část sezóny absolvoval bez náhradního vozu a přesto se dokázal umístit v celkovém hodnocení lépe, než oba jeho stájový kolegové.