Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tlak v pneumatikách se bude kontrolovat v reálném čase

Tlak v pneumatikách se bude kontrolovat v reálném čase

Jinak by byly týmy v pokušení podvádět.

Jako odpověď na několik poškození pneumatik během letošní Velké ceny Belgie požádalo Pirelli FIA o přísnou kontrolu dodržování minimálního tlaku v pneumatikách i jejich dalších parametrů. Kontroly vedly k malé kontroverzi hned v následujícím závodě v Monze, kde byl oběma vozům Mercedesu naměřen příliš nízký tlak. FIA však došla k závěru, že měření nebylo provedeno správně, protože proběhlo až nějaký čas po vybrání pneumatik ze zahřívacích deček a jejich nasazení na vozy. Pneumatiky přirozeně začaly okamžitě chladnout, a tím se zároveň snížil i tlak uvnitř pneumatik.

Pirelli a FIA se chtějí vyhnout dalším omylům a zároveň chtějí mít tlak v pneumatikách pod kontrolou i během velké ceny. Řešením má být senzor neustále monitorující tlak v pneumatice, přičemž FIA by měla nepřetržitý přístup k aktuálním hodnotám.

"Podle nás je to úžasný nápad. Něco takového bychom přijali i napříč mnoha dalšími disciplínami motoristického sportu," řekl sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery. "Je to oblast znepokojující každého výrobce pneumatik, protože někteří lidé nás mohou v honbě za rychlostí dostat do velmi nepříjemné situace."

Hembery dále řekl, že žádný ze současných týmů nepodezírá z podvádění, pouze chce odstranit "šedou zónu".

Giorgio Piola, expert na techniku vozů F1 si všiml novinku Mercedesu zachycenou na fotografiích z Ruska: foto foto

Kromě minimálního tlaku v pneumatikách a jejich sklonu je kontrolována i teplota pneumatik po vyjmutí ze zahřívacích deček, a to co vidíte na obrázcích, by měly být vlastně dečky udržující teplotu extrémně zahřátých brzd. Podle Pioly Mercedes zahřívá brzdy natolik, že po nasazení pneumatik se teplo skrz disky šíří i do nich a zabraňuje jim v rychlém vychladnutí. Může to být pravda? Připomeňme si zdržování Mercedesu na konci zahřívacího kola v Soči.