Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nico Rosberg a VC USA

Nico Rosberg a VC USA

Rozhovor s jezdcem Mercedesu.

Všechny nás zajímá, co si Nico Rosberg myslí o kolizi v první zatáčce, nekompromisním jezdeckém stylu Lewise Hamiltona a již druhém prohraném boji o titul mistra světa. Rozhovor uveřejnila oficiální webová stránka F1.

Už jsi měl trochu času na strávení toho všeho, co se stalo v závodě…

Je těžké ztratit závod po takové chybě. Ještě se mi to nestalo. Nikdy! Příliš se mi protočila kola a pokračovalo to a pak to už bylo. Podělal jsem to a není to pro mě jednoduché.

Dalo by se říct, že na grafu vrcholů a pádů tvé kariéry by toto byl nejnižší bod?

Nejnižší? Ne. Je to špatné, ale loni po Abú Zabí to bylo horší, protože mě mechanická porucha připravila o poslední šanci. To jsem musel trávit mnohem déle. Nyní není těžké najít vysvětlení. Selhal lidský faktor. Kromě toho jsem už měl jen velmi malou šanci na titul. Chtěl jsem jen vyhrát závod, co se mi nepodařilo.

Vždy se snažíš zůstat klidný, ale v takových situacích se emocím nedá ubránit…

Jak jsem řekl, není snadné se s tím smířit. Pomáhá mi, když si popovídám s rodinou a přijdu na jiné myšlenky. Ale neexistuje nic jako zázračný lék.

Opět jsi prohrál boj o mistrovský titul. Jak to ovlivní příští rok?

Teď se nechci dívat tak daleko. Potřebuji se nejprve přenést přes zklamání z této neděle.

Když dojde k situaci jako ta z první zatáčky, býváš tím rozumnějším. Lewisův manévr mohl dopadnout úplně jinak, kdyby v tvém kokpitu seděl někdo tvrdohlavější.

Je zcela zřejmé, co se stalo v první zatáčce. Uprostřed zatáčky jsem byl před ním, takže jsem měl právo na kousek místa na trati a on mě vystrčil za obrubník. Vrazil do mě. Byl to poměrně tvrdý náraz. Překročil hranici, o tom není pochyb.

Pokud ty jsi ten dobrý a Lewis ten zlý, znamená to, že dobří hoši nevyhrávají? Neměl bys být tvrdší, když se tě příště někdo pokusí vystrčit mimo trať?

Nevím. A nemyslím, že by to nějak ovlivnilo moji sezónu.

Ale úplně to změnilo závod…

To není celkem pravda…

Ale právě jsi řekl, že jsi měl právo na kousek místa na trati. Proč jsi ho nebránil?

Ale já jsem ho bránil, proto jsme se srazili a po kolizi můj vůz zamířil mimo trať.

Překvapilo tě, že to stevardi vůbec nevyšetřovali?

Že se na to ani nepodívali? Ano, překvapilo.

Neodzrcadlila první zatáčka průběh celé sezóny? Lewis se nebojí být tvrdý a ty jsi trochu měkčí…

A co jsem mohl dělat?

Ale nebyl jsi to ty, kdo před pár dny řekl, že když tým už má pohár konstruktérů a ty v šampionátu nemáš co ztratit, raději budeš riskovat dvojité odstoupení než bys nechal Lewise vyhrát?

O těchto věcech nechci mluvit. Myslím, že to byl fantastický závod se skvělými boji o pozice a nebýt toho v první zatáčce a mé chyby na konci, tak bych byl velice spokojen. Chybí mi i trochu sportovního štěstí.

Co sis jako první pomyslel, když jsi ucítil náraz a viděl, že Lewis pokračuje?

Tak z toho by byl velmi šťavnatý titulek, ale nechám si to pro sebe.

Už jsi mu gratuloval?

Jestli jsem mu gratuloval? Ano.

Během tvého a Lewisova společného období v Mercedesu on získal dva tituly a nasbíral 21 vítězství a ty nula titulů a osm vítězství. Jak si to vysvětluješ?

Největší rozdíl je v tom, že byl lepší. Kromě toho mám trochu víc smůly a v tomto sportu je důležité mít štěstí.

Vraťme se k nedělnímu závodu. Na konci se odstup mezi tebou a Sebastianem Vettelem neustále zmenšoval.

Měl jsem už zničené pneumatiky.

A nenapadlo tě pustit Sebastiana vpřed, abys oddálil Lewisovu oslavu titulu?

Ne. Samozřejmě, že ne.