Detaily vyjednávání mezi Red Bullem a Mercedesem
Wolff stanovil podmínky, Horner se už nevrátil.
Toto Wolff se odhodlal do detailů vysvětlit neúspěch jednání o dodávání motorů Mercedes Red Bull Racingu.
Motivoval ho k tomu Bernie Ecclestone, který v jednom z rozhovorů během víkendu Velké ceny USA řekl, že Red Bull spustil proces odtržení se od Renaultu v domnění, že určitě dostane motory od Mercedesu, který si to však rozmyslel. Wolff ale nabízí jiné, podrobnější vysvětlení.
Na červencové schůzce, které se zúčastnil on jako sportovní ředitel Mercedesu, Niki Lauda jako nevýkonný ředitel továrního týmu Mercedesu, šéf Red Bull Racingu Christian Horner a také Bernie Ecclestone, který byl v roli prostředníka, jelikož má velký zájem udržet společnost Red Bull v F1. Wolff na tomto setkání předložil Hornerovi dvě podmínky, které považoval za nezbytné a šéf Red Bullu se již za rokovací stůl nevrátil.
"První (podmínkou) byla absolutní spokojenost Renaultu s tím, co jsme se chystali udělat. Renault a Mercedes jsou v automobilovém průmyslu partnery a za žádných okolností bychom nešli proti nim," vysvětlil Wolff.
"Bez posvěcení od Renaultu jsme se nemohli pohnout dál, protože by to bylo v rozporu se smlouvou (Renaultu s Red Bullem). Museli jsme se dívat na celý obraz, ne jen na F1. Ten zahrnuje například společné továrny v Mexiku.
Kromě toho jsme řekli, že pokud dáme Red Bullu přístup k našemu motoru, mohlo by to ohrozit náš vlastní úspěch v F1, protože s naším motorem by mohli být velmi úspěšní. Bylo spravedlivé a přiměřené chtít vědět, zda bychom se mohli dohodnout na společných marketingových aktivitách v celosvětovém měřítku.
Kdybychom něco ztratili v F1, co bychom mohli získat v globálu? Mohli bychom organizovat společné akce, mít společné platformy? Požádali jsme, aby se vrátili s osobou, se kterou bychom si mohli promluvit o těchto věcech. Jak již víte, dál už nebylo nic.“