2. trénink ovládl Rosberg
Velká cena Brazílie - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Brazílie! V prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton, který se v neděli pokusí o vůbec první vítězství na brazilské trati Interlagos. Z jeho předchozích osmi pokusů byl nejlepší ten loňský, postavil se na druhý stupínek stupňů vítězů, hned vedle oslavujícího Nica Rosberga. Historické tabulky prozrazují, že v Krajině samby získal dosud nejvíce vítězství Alain Prost, v letech 1982 až 1990 jich nasbíral šest. Po čtyři mají Carlos Reutemann a Michael Schumacher.
Z týmů je v Brazílii nejúspěšnější McLaren, letos je však favoritem Mercedes, kterému v prvním tréninku sekundovaly Ferrari a Red Bull. Ve druhém tréninku budou jezdci pokračovat v testování tvrdších pneumatik a pak poprvé vyzkoušejí i měkké pneumatiky označené žlutým pruhem. Slunečné odpoledne narušily mraky a na trati se objevily drobné dešťové kapky, teploměr ukazuje 28°C.
Hrozba skutečného deště okamžitě vyhnala na trať jezdce Lotusu, Sauberu, Toro Rosso i Manoru. Nejrychlejší z nich byl Max Verstappen následován týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Když se do dění na trati zapojili i piloti Ferrari a Williamsu, přebral vrchol tabulky Valtteri Bottas.
10 minut po začátku tréninku si už měřené kolo připsal každý kromě Lewise Hamiltona. Nejrychlejší kolo patřilo Nicu Rosbergovi, za kterým se seřadili Vettel, Ricciardo a Bottas. Ericsson hlásil týmu déšť, ačkoli radar jeho slova nepotvrdil. Räikkönen se postěžoval na nedostatek přilnavosti.
Hamilton se prvním rychlým kolem zařadil 15 setin sekundy za Rosberga.
Skutečný déšť nepřišel a jezdci se klidně vrátili k mechanikům a inženýrům, aby s nimi probrali nasbíraná data. Po 20 minutách patřil jediný vůz na trati Romainu Grosjeanovi, který v prvním tréninku opět uvolnil místo Jolyonu Palmerovi.
Prvním pilotem s měkkými pneumatikami byl Valtteri Bottas. Jezdec Williamsu se díky ním posunul na první místo. Kamera pak našla vůz Fernanda Alonsa, který se ocitl mimo trať a po návratu jsme viděli jeho výfuk plivat oheň. Španěl musel vypnout motor, a jelikož na Interlagosu je cesta do boxové uličky do kopce, k mechanikům nedojel. Vůz musel odstavit vedle trati a komisaři vyvěsili červenou vlajku.
McLaren chce mít příští rok "konkurenceschopný" vůz a vyhrát alespoň pár závodů. K tomu však bude potřebovat zvýšit nejen rychlost, ale i spolehlivost. Jakmile bude vůz dost rychlý aby se dostal do poslední části kvalifikace, začnou být penalizace za překročení povoleného množství motorů, turbodmychadel a dalších částí pohonné jednotky mnohem bolestivější.
50 minut před koncem tréninku byla trať opět volná a jezdci se vrátili převážně na měkkých pneumatikách.
V prvním pokusu byl Nico Rosberg o téměř půl sekundy rychlejší než Hamilton. Oba se pak stáhli k mechanikům, zatímco ostatní se rovnou pustili do delších stintů. Piloti Ferrari zaostali o přibližně vteřinu a těsně za nimi se objevil Daniel Ricciardo s novým motorem Renault.
Verstappen to opět přehnal s poznáváním něj nové trati a zůstal stát na okraji zatáčky číslo 7. Motor zůstal běžet a na smyk tak doplatily pouze pneumatiky.
Rosberg po návratu na trať oznámil problém s řazením směrem nahoru, zamířil do boxové uličky, ale projel kolem garáže a na konci uličky vyzkoušel simulaci startu. Všechno se zdálo být v pořádku.
Verstappen nebyl jediným, kdo neodhadl možnosti svého vozu. Bottas po návratu k tvrdším pneumatikám ztratil kontrolu nad zádí vozu v deváté zatáčce. Jezdec Williamsu podezříval zadní křídlo, zatímco Räikkönen zápasil s poruchou spojky a pokračovaly i Rosbergovy problémy.
Na dně tabulky se přirozeně drželi piloti Manoru a již nejezdící Alonso, ale rychlá kola se nepodařila ani jezdcům Sauberu a Toro Rosso a Jensonu Buttonovi. Mezi vozy poháněné motory Mercedes se tak dostali pouze jezdci Red Bullu a Ferrari.
15 minut před koncem tréninku udělal chybu i Nico Rosberg a nevešel se do poslední zatáčky. Pneumatikám jízda po trávě neprospěla, ale už za sebou beztak měly 19 kol a Rosberg ještě pokračoval v jízdě.
"Moje pneumatiky to už mají za sebou," oznámil Verstappen Toro Rosso po 12 kolech.
McLaren: "Přijeď do boxů, výměna předního křídla!"
Button: "Skvělý nápad."
Buttona trápil akutní nedostatek přilnavosti. Ke starším pneumatikám se přidal lehký drobný déšť, který se v závěru tréninku opět vrátil nad část okruhu.
Podmínky na trati a starší pneumatiky už jezdcům neumožnily vylepšovat své nejrychlejší časy a na vrcholu tabulky zůstal Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:12.385 | 42 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:12.843 | 0.458 | 39 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:13.345 | 0.960 | 41 |
4 | Räikkonen | Ferrari | 1:13.500 | 1.115 | 43 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:13.585 | 1.200 | 39 |
6 | Bottas | Williams | 1:13.603 | 1.218 | 37 |
7 | Grosjean | Lotus | 1:13.634 | 1.249 | 45 |
8 | Hulkenberg | Force India | 1:13.710 | 1.325 | 43 |
9 | Kvjat | Red Bull | 1:13.848 | 1.463 | 40 |
10 | Massa | Williams | 1:13.870 | 1.485 | 42 |
11 | Perez | Force India | 1:14.056 | 1.671 | 34 |
12 | Maldonado | Lotus | 1:14.124 | 1.739 | 42 |
13 | Nasr | Sauber | 1:14.134 | 1.749 | 44 |
14 | Verstappen | Toro Rosso | 1:14.226 | 1.841 | 35 |
15 | Sainz | Toro Rosso | 1:14.326 | 1.941 | 45 |
16 | Button | McLaren | 1:14.644 | 2.259 | 37 |
17 | Ericsson | Sauber | 1:14.772 | 2.387 | 38 |
18 | Alonso | McLaren | 1:15.129 | 2.744 | 10 |
19 | Stevens | Manor | 1:16.501 | 4.116 | 35 |
20 | Rossi | Manor | 1:16.787 | 4.402 | 35 |