Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

2. trénink ovládl Rosberg

2. trénink ovládl Rosberg

Velká cena Brazílie - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Brazílie! V prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton, který se v neděli pokusí o vůbec první vítězství na brazilské trati Interlagos. Z jeho předchozích osmi pokusů byl nejlepší ten loňský, postavil se na druhý stupínek stupňů vítězů, hned vedle oslavujícího Nica Rosberga. Historické tabulky prozrazují, že v Krajině samby získal dosud nejvíce vítězství Alain Prost, v letech 1982 až 1990 jich nasbíral šest. Po čtyři mají Carlos Reutemann a Michael Schumacher.

Z týmů je v Brazílii nejúspěšnější McLaren, letos je však favoritem Mercedes, kterému v prvním tréninku sekundovaly Ferrari a Red Bull. Ve druhém tréninku budou jezdci pokračovat v testování tvrdších pneumatik a pak poprvé vyzkoušejí i měkké pneumatiky označené žlutým pruhem. Slunečné odpoledne narušily mraky a na trati se objevily drobné dešťové kapky, teploměr ukazuje 28°C.

Hrozba skutečného deště okamžitě vyhnala na trať jezdce Lotusu, Sauberu, Toro Rosso i Manoru. Nejrychlejší z nich byl Max Verstappen následován týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Když se do dění na trati zapojili i piloti Ferrari a Williamsu, přebral vrchol tabulky Valtteri Bottas.

10 minut po začátku tréninku si už měřené kolo připsal každý kromě Lewise Hamiltona. Nejrychlejší kolo patřilo Nicu Rosbergovi, za kterým se seřadili Vettel, Ricciardo a Bottas. Ericsson hlásil týmu déšť, ačkoli radar jeho slova nepotvrdil. Räikkönen se postěžoval na nedostatek přilnavosti.

Hamilton se prvním rychlým kolem zařadil 15 setin sekundy za Rosberga.

Skutečný déšť nepřišel a jezdci se klidně vrátili k mechanikům a inženýrům, aby s nimi probrali nasbíraná data. Po 20 minutách patřil jediný vůz na trati Romainu Grosjeanovi, který v prvním tréninku opět uvolnil místo Jolyonu Palmerovi.

Prvním pilotem s měkkými pneumatikami byl Valtteri Bottas. Jezdec Williamsu se díky ním posunul na první místo. Kamera pak našla vůz Fernanda Alonsa, který se ocitl mimo trať a po návratu jsme viděli jeho výfuk plivat oheň. Španěl musel vypnout motor, a jelikož na Interlagosu je cesta do boxové uličky do kopce, k mechanikům nedojel. Vůz musel odstavit vedle trati a komisaři vyvěsili červenou vlajku.

McLaren chce mít příští rok "konkurenceschopný" vůz a vyhrát alespoň pár závodů. K tomu však bude potřebovat zvýšit nejen rychlost, ale i spolehlivost. Jakmile bude vůz dost rychlý aby se dostal do poslední části kvalifikace, začnou být penalizace za překročení povoleného množství motorů, turbodmychadel a dalších částí pohonné jednotky mnohem bolestivější.

50 minut před koncem tréninku byla trať opět volná a jezdci se vrátili převážně na měkkých pneumatikách.

V prvním pokusu byl Nico Rosberg o téměř půl sekundy rychlejší než Hamilton. Oba se pak stáhli k mechanikům, zatímco ostatní se rovnou pustili do delších stintů. Piloti Ferrari zaostali o přibližně vteřinu a těsně za nimi se objevil Daniel Ricciardo s novým motorem Renault.

Verstappen to opět přehnal s poznáváním něj nové trati a zůstal stát na okraji zatáčky číslo 7. Motor zůstal běžet a na smyk tak doplatily pouze pneumatiky.

Rosberg po návratu na trať oznámil problém s řazením směrem nahoru, zamířil do boxové uličky, ale projel kolem garáže a na konci uličky vyzkoušel simulaci startu. Všechno se zdálo být v pořádku.

Verstappen nebyl jediným, kdo neodhadl možnosti svého vozu. Bottas po návratu k tvrdším pneumatikám ztratil kontrolu nad zádí vozu v deváté zatáčce. Jezdec Williamsu podezříval zadní křídlo, zatímco Räikkönen zápasil s poruchou spojky a pokračovaly i Rosbergovy problémy.

Na dně tabulky se přirozeně drželi piloti Manoru a již nejezdící Alonso, ale rychlá kola se nepodařila ani jezdcům Sauberu a Toro Rosso a Jensonu Buttonovi. Mezi vozy poháněné motory Mercedes se tak dostali pouze jezdci Red Bullu a Ferrari.

15 minut před koncem tréninku udělal chybu i Nico Rosberg a nevešel se do poslední zatáčky. Pneumatikám jízda po trávě neprospěla, ale už za sebou beztak měly 19 kol a Rosberg ještě pokračoval v jízdě.

"Moje pneumatiky to už mají za sebou," oznámil Verstappen Toro Rosso po 12 kolech.

McLaren: "Přijeď do boxů, výměna předního křídla!"
Button: "Skvělý nápad."

Buttona trápil akutní nedostatek přilnavosti. Ke starším pneumatikám se přidal lehký drobný déšť, který se v závěru tréninku opět vrátil nad část okruhu.

Podmínky na trati a starší pneumatiky už jezdcům neumožnily vylepšovat své nejrychlejší časy a na vrcholu tabulky zůstal Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem.

  Jezdec Tým Čas Odstup Kola
1 Rosberg Mercedes 1:12.385
42
2 Hamilton Mercedes 1:12.843 0.458 39
3 Vettel Ferrari 1:13.345 0.960 41
4 Räikkonen Ferrari 1:13.500 1.115 43
5 Ricciardo Red Bull 1:13.585 1.200 39
6 Bottas Williams 1:13.603 1.218 37
7 Grosjean Lotus 1:13.634 1.249 45
8 Hulkenberg Force India 1:13.710 1.325 43
9 Kvjat Red Bull 1:13.848 1.463 40
10 Massa Williams 1:13.870 1.485 42
11 Perez Force India 1:14.056 1.671 34
12 Maldonado Lotus 1:14.124 1.739 42
13 Nasr Sauber 1:14.134 1.749 44
14 Verstappen Toro Rosso 1:14.226 1.841 35
15 Sainz Toro Rosso 1:14.326 1.941 45
16 Button McLaren 1:14.644 2.259 37
17 Ericsson Sauber 1:14.772 2.387 38
18 Alonso McLaren 1:15.129 2.744 10
19 Stevens Manor 1:16.501 4.116 35
20 Rossi Manor 1:16.787 4.402 35