Rosberg: Hamilton si odrovnal pneumatiky
Kdo z nich byl rychlejší?
Po Velké ceně Brazílie máme dva rozdílné pohledy na to, co se odehrávalo na boxové zídce Mercedesu a co se dělo s pneumatikami Nica Rosberga a Lewise Hamiltona.
Vítězný Rosberg po závodě řekl, že Hamilton své pneumatiky odrovnal svým agresivním stylem jízdy a že kvůli jeho problémům se Mercedes rozhodl přejít na třízastávkovou strategii.
"Byla to otázka toho, jak zvládnout závod. Začali jsme s tím, že chceme pouze dvě zastávky a způsob Lewisovy jízdy, jak se ukázalo po pár kolech, své pneumatiky tím úplně odrovnal. Pak ztratil tempo a byl hotový," řekl Rosberg.
"Neexistovala ani nejmenší šance, že by závod zvládl se dvěma zastávkami, a proto jsme ve velmi rané fázi závodu přešli na tři zastávky. Tým viděl, co se stalo s jeho pneumatikami. Vždy je to o tom vyvážit rychlost a opotřebovávání pneumatik. Já jsem si na to celou dobu dával pozor."
Hamilton byl během i po závodě přesvědčen, že minimálně v jedné fázi závodu byl rychlejší a limitovala jej pouze ztráta přítlaku za Rosbergovým vozem v rychlých zatáčkách posledního sektoru trati. Tým přes vysílačku požádal o alternativní strategii zastávek, aby se dostal zpoza Rosberga na volnou trať, byl však odmítnut. Šéf týmu vysvětlil proč.
"Už od roku 2013 používáme jednotnou strategii a vyplácí se to," řekl Toto Wolff. "Jezdec nemá ve voze kompletní obrázek. To se stalo, když přišel o pneumatiky a udělala se změna na třízastávkovou strategii. Při té strategii mohl přijít o 10 sekund a riskoval by i druhé místo, takže to nepřicházelo v úvahu.
Je pochopitelné, že jezdcem během závodu lomcují emoce. Najali jsme si strážné psy, ne štěňata, a jsme rádi, že se chovají jako strážné psy. Občas je to intenzivnější, ale to je v pořádku."
Wolff pak ještě připomněl, že mají jednoho stratéga, který se stará o co nejlepší týmový výsledek a ani neuvažují o tom, že by něco změnili.