Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Engel zopakoval v Macau loňský triumf

Engel zopakoval v Macau loňský triumf

V předčasně ukončeném závodě získává Mercedes Světový pohár.

Pořadí na roštu rozhodujícího klání určil včerejší první (kvalifikační) závod. Jeho výsledky naleznete Zde. Pole bylo ochuzené o včerejšího odpadlíka Fonga (č. 8, Team Absolute, Bentley).

Start se vydařil čtvrtému Van der Zandemu (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes), jenž se za Reservoir Bend posunul za vedoucího kolegu Engela (č. 1). Naopak Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin) se propadl z třetího místa dočasně až na šestou pozici, nicméně mu zpět posléze pomohla kolize u zatáčky Lisboa.

Při brzdění na konci dlouhé rovinky do Lyonse (č. 99, Craft Bamboo, Aston Martin) vrazil Estre (č. 15, FFF Racing, McLaren) a britský pilot musel odstavit svůj vůz. Francouz s pochroumaným vozem dojel do boxů, kde jej odstavil.

V následující zatáčce San Francisco lehce narazil zádí do bariéry Bamber (č. 19, LKM Racing, Porsche). Také Novozélanďan ukončil své účinkování u mechaniků, kde však bylo patrné také poškození přední části. Z obou vozů unikaly provozní kapaliny, naštěstí až v boxech, takže nedošlo k znečištění dráhy.

Za Van der Zandem (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes) se držel Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin), jenž se v pátém kole dostal těsně za Holanďana. Na jeho překonání to nestačilo, navíc se poté Van der Zande mírně odpoutal od svého pronásledovatele.

Mimo záběry kamer překonal šestého Parenteho O´Young (č. 55, Craft Bamboo, Aston Martin), kteří byli vzdáleni od vedoucí skupiny okolo dvanácti vteřin. V devátém kole odstavil své porsche v únikové zóně před Donna Maria II Derdaele (č. 20, Gulf Racing JP, Porsche).

V druhé polovině se začal projevovat provoz pomalejších závodníků, neboť i suverénně vedoucí Engel (č. 1, AMG Driving Academy, Mercedes) nepatrně snížil svůj více jak třívteřinový náskok. Ve dvanáctém kole začal dosud překvapivě hladký průběh závodu nabírat na obrátkách.

Ve sjezdu Black Sands poškodil záď svého mercedesu Van der Zande (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes). Dokud v polovině následujícího okruhu poničená část karoserie neodlétla, odírala levou zadní pneumatiku. Holanďan se nyní stal snadnou kořistí pro své pronásledovatele.

Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin) však se svým záměrem překonat jej v zatáčce Lisboa po vnější straně neuspěl, naopak byl zdolán dvojicí audi. Mortara (č. 6, Phoenix) se neubránil lehkému kontaktu se zádí mercedesu, Rast (č. 7, WRT) se dopředu propracoval bez obtíží. Mücke uspěl s útokem až ve výjezdu ze San Francisca.

Ve 14. kole došlo k dalšímu z klíčových okamžiků, když Inthraphuvasak (č. 9, Est Racing) nezvládl své porsche v Solitude Esses. Na dráhu byl povolán od následujícího kola bezpečnostní vůz, již předtím však dosažené časy byly o půl minuty horší.

Když byl vůz thajského pilota naložen, veškeré šance na pokračování závodu skončily po hromadné kolizi v zatáčce před Donna Maria II. Shen (č. 68, Modena) zabořil své porsche od bariéry a v úzkém místě zablokoval Ma (č. 98, Team Absolute, Audi ultra), Sawu (č. 88, Team Absolute, Bentley), Lathourase (č. 10, AF Corse, Ferrari) a Couta (č. 5, FFF Racing, McLaren).

Sestřih závodu naleznete Zde.

1. FIA GT Světový pohár

Foto: CGPM

Výsledky závodu po ujetí 14 kol obsahují přičtení dvaceti vteřin k času původně druhého Mortary (nyní šestý) za ulitý start.

p.
 Jezdec  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 M.Engel  AMG Driving Academy
Msls
33:28.832
2.
 R.Rast  Team WRT
Ar82
+ 2.900
3.
 S.Mücke  Craft Bamboo
Avan
+ 3.690
4.
  R.Van der Zande  AMG Driving Academy
Msls
+ 4.422
5.
(HKG) D.O´Young  Craft Bamboo
Avan
+ 17.444
6.
 E.Mortara*  Audi Sport Phoenix
Ar82
+ 22.321
7.
 A.Parente  FFF Racing
M650
+ 24.880
8.
(HKG) M.Lee  Audi Hong Kong
Ar82
+ 37.248
9.
 K.Sawa  Bentley Team Absolute
Bcon
+ 39.404
10.
 P.Lathouras  AF Corse
F458
+ 40.354
11.
 A.Couto  FFF Racing
M650
+ 1:32.315
12.
(TWN) J.Lee  Team Absolute
Ar82
+ 2:29.634
13.
  M.Weng Sun  Clearwater
M650
+ 3:08.350
14.
 J.Shen  Modena Motorsports
P997
+ 1 kolo
15.
(HKG) P.Ma  Team Absolute
Ar8u
+ 1 kolo
16.
(HKG) J.C.H.Yeung  Bentley Team Absolute
Bcon
+ 1 kolo
17.
 V.Inthraphuvasak  Est Cola Racing
P997
+ 2 kola
18.
 D.Derdaele  Gulf Racing JP
P997
+ 7 kol
19.
 E.Bamber  LKM Racing
P997
+ 13 kol
20.
 K.Estre  FFF Racing
M650
+ 13 kol
21.
 R.Lyons  Craft Bamboo
Avan
+ 14 kol

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Aston Martin V12 Vantage GT3 (Avan), Audi R8 LMS ultra (Ar8u), Audi R8 LMS - 2016 (Ar82), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), McLaren 650S GT3 (M650), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Porsche 997 GT3-R (P997)

Výsledky výrobců přihlášených do Světového poháru

 Výrobce
Přidělené body
Celkem
Mercedes-Benz
25 (č. 1) + 12 (č. 2)
37
Audi
18 (č. 7) + 8 (č. 7)
26
Aston Martin
15 (č. 97) + 10 (č. 55)
25
McLaren
6 (č. 25) + 4 (č. 5)
10
Porsche
2 (č. 9)
2

Průvodce závodem

1. FIA GT Světový pohár (Zde)

Naleznete zde charakteristiku závodu, jeho historii anebo přehled vítězů závodu GT. Seznámíte se s okruhem, časovým rozvrhem podniku, startovní listinou a výtahem z pravidel.