Engel zopakoval v Macau loňský triumf
V předčasně ukončeném závodě získává Mercedes Světový pohár.
Pořadí na roštu rozhodujícího klání určil včerejší první (kvalifikační) závod. Jeho výsledky naleznete Zde. Pole bylo ochuzené o včerejšího odpadlíka Fonga (č. 8, Team Absolute, Bentley).
Start se vydařil čtvrtému Van der Zandemu (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes), jenž se za Reservoir Bend posunul za vedoucího kolegu Engela (č. 1). Naopak Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin) se propadl z třetího místa dočasně až na šestou pozici, nicméně mu zpět posléze pomohla kolize u zatáčky Lisboa.
Při brzdění na konci dlouhé rovinky do Lyonse (č. 99, Craft Bamboo, Aston Martin) vrazil Estre (č. 15, FFF Racing, McLaren) a britský pilot musel odstavit svůj vůz. Francouz s pochroumaným vozem dojel do boxů, kde jej odstavil.
V následující zatáčce San Francisco lehce narazil zádí do bariéry Bamber (č. 19, LKM Racing, Porsche). Také Novozélanďan ukončil své účinkování u mechaniků, kde však bylo patrné také poškození přední části. Z obou vozů unikaly provozní kapaliny, naštěstí až v boxech, takže nedošlo k znečištění dráhy.
Za Van der Zandem (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes) se držel Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin), jenž se v pátém kole dostal těsně za Holanďana. Na jeho překonání to nestačilo, navíc se poté Van der Zande mírně odpoutal od svého pronásledovatele.
Mimo záběry kamer překonal šestého Parenteho O´Young (č. 55, Craft Bamboo, Aston Martin), kteří byli vzdáleni od vedoucí skupiny okolo dvanácti vteřin. V devátém kole odstavil své porsche v únikové zóně před Donna Maria II Derdaele (č. 20, Gulf Racing JP, Porsche).
V druhé polovině se začal projevovat provoz pomalejších závodníků, neboť i suverénně vedoucí Engel (č. 1, AMG Driving Academy, Mercedes) nepatrně snížil svůj více jak třívteřinový náskok. Ve dvanáctém kole začal dosud překvapivě hladký průběh závodu nabírat na obrátkách.
Ve sjezdu Black Sands poškodil záď svého mercedesu Van der Zande (č. 2, AMG Driving Academy, Mercedes). Dokud v polovině následujícího okruhu poničená část karoserie neodlétla, odírala levou zadní pneumatiku. Holanďan se nyní stal snadnou kořistí pro své pronásledovatele.
Mücke (č. 97, Craft Bamboo, Aston Martin) však se svým záměrem překonat jej v zatáčce Lisboa po vnější straně neuspěl, naopak byl zdolán dvojicí audi. Mortara (č. 6, Phoenix) se neubránil lehkému kontaktu se zádí mercedesu, Rast (č. 7, WRT) se dopředu propracoval bez obtíží. Mücke uspěl s útokem až ve výjezdu ze San Francisca.
Ve 14. kole došlo k dalšímu z klíčových okamžiků, když Inthraphuvasak (č. 9, Est Racing) nezvládl své porsche v Solitude Esses. Na dráhu byl povolán od následujícího kola bezpečnostní vůz, již předtím však dosažené časy byly o půl minuty horší.
Když byl vůz thajského pilota naložen, veškeré šance na pokračování závodu skončily po hromadné kolizi v zatáčce před Donna Maria II. Shen (č. 68, Modena) zabořil své porsche od bariéry a v úzkém místě zablokoval Ma (č. 98, Team Absolute, Audi ultra), Sawu (č. 88, Team Absolute, Bentley), Lathourase (č. 10, AF Corse, Ferrari) a Couta (č. 5, FFF Racing, McLaren).
Sestřih závodu naleznete Zde.
Foto: CGPM
Výsledky závodu po ujetí 14 kol obsahují přičtení dvaceti vteřin k času původně druhého Mortary (nyní šestý) za ulitý start.
p.
|
Jezdec | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Engel | AMG Driving Academy |
Msls
|
33:28.832
|
2.
|
R.Rast | Team WRT |
Ar82
|
+ 2.900
|
3.
|
S.Mücke | Craft Bamboo |
Avan
|
+ 3.690
|
4.
|
R.Van der Zande | AMG Driving Academy |
Msls
|
+ 4.422
|
5.
|
(HKG) D.O´Young | Craft Bamboo |
Avan
|
+ 17.444
|
6.
|
E.Mortara* | Audi Sport Phoenix |
Ar82
|
+ 22.321
|
7.
|
A.Parente | FFF Racing |
M650
|
+ 24.880
|
8.
|
(HKG) M.Lee | Audi Hong Kong |
Ar82
|
+ 37.248
|
9.
|
K.Sawa | Bentley Team Absolute |
Bcon
|
+ 39.404
|
10.
|
P.Lathouras | AF Corse |
F458
|
+ 40.354
|
11.
|
A.Couto | FFF Racing |
M650
|
+ 1:32.315
|
12.
|
(TWN) J.Lee | Team Absolute |
Ar82
|
+ 2:29.634
|
13.
|
M.Weng Sun | Clearwater |
M650
|
+ 3:08.350
|
14.
|
J.Shen | Modena Motorsports |
P997
|
+ 1 kolo
|
15.
|
(HKG) P.Ma | Team Absolute |
Ar8u
|
+ 1 kolo
|
16.
|
(HKG) J.C.H.Yeung | Bentley Team Absolute |
Bcon
|
+ 1 kolo
|
17.
|
V.Inthraphuvasak | Est Cola Racing |
P997
|
+ 2 kola
|
18.
|
D.Derdaele | Gulf Racing JP |
P997
|
+ 7 kol
|
19.
|
E.Bamber | LKM Racing |
P997
|
+ 13 kol
|
20.
|
K.Estre | FFF Racing |
M650
|
+ 13 kol
|
21.
|
R.Lyons | Craft Bamboo |
Avan
|
+ 14 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Aston Martin V12 Vantage GT3 (Avan), Audi R8 LMS ultra (Ar8u), Audi R8 LMS - 2016 (Ar82), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), McLaren 650S GT3 (M650), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Porsche 997 GT3-R (P997)
Výsledky výrobců přihlášených do Světového poháru
Výrobce |
Přidělené body
|
Celkem
|
Mercedes-Benz |
25 (č. 1) + 12 (č. 2)
|
37
|
Audi |
18 (č. 7) + 8 (č. 7)
|
26
|
Aston Martin |
15 (č. 97) + 10 (č. 55)
|
25
|
McLaren |
6 (č. 25) + 4 (č. 5)
|
10
|
Porsche |
2 (č. 9)
|
2
|
Průvodce závodem
1. FIA GT Světový pohár (Zde)
Naleznete zde charakteristiku závodu, jeho historii anebo přehled vítězů závodu GT. Seznámíte se s okruhem, časovým rozvrhem podniku, startovní listinou a výtahem z pravidel.