Kontrast bulváru a úzkých uliček
Čtvrtý ročník Světového poháru FIA GT v Makau
Včera začal 65. ročník Velké ceny Macaa. Jeho součástí je od roku 2008 prestižní klání „gétéček“, počtvrté zahrnující boj o světovou trofej FIA. Po včerejším zveřejnění startovní listiny Zde se nyní můžete seznámit s vítězi předchozích ročníků, předpisy anebo možnostmi sledování závodů.
Vítězové závodů GT v Makau
Loňský, celkově již čtvrtý triumf, bude obhajovat Edoarda Mortara (č. 1, 2011–2013, 2017). Dalším úspěšným reprezentantem hájícím značku s trojcípou hvězdou je dvojnásobný vítěz Maro Engel (č. 888, 2014 a 2015). Vítěze má ve své sestavě ještě Porsche: Laurense Vanthoora (č. 911, 2016) anebo držitele historicky první trofeje Daryla O´Younga (č. 55, 2008)
rok | jméno | vůz | tým |
---|---|---|---|
2017 | Edoardo Mortara | Mercedes-AMG GT3 | AMG Driving Academy |
2016 | Laurens Vanthoor | Audi R8 LMS | Team WRT |
2015 | Maro Engel | Mercedes SLS | AMG Driving Academy |
2014 | Maro Engel | Mercedes SLS | AMG Driving Academy |
2013 | Edoardo Mortara | Audi R8 LMS | Audi Race Experience |
2012 | Edoardo Mortara | Audi R8 LMS | Audi R8 LMS Cup |
2011 | Edoardo Mortara | Audi R8 LMS | Audi Sport Customer China |
2010 | Keita Sawa | Lamborghini Gallardo | SPS Motorsport |
2009 | Keita Sawa | Lamborghini Gallardo | SPS Racing Team |
2008 | Daryl O´Young | Porsche 997 GT3 Cup | Team Jebsen |
Vysílání kvalifikace a závodů
V níže uvedené tabulce naleznete časy klíčových částí víkendu. Možnost sledování závodů a kvalifikace nabídne na svých stránkách FIA v záložce 2018 Macau Grand Prix Live Stream. V případě závodu je uveden čas výjezdu do zahřívacího kola. Po protnutí startovní čáry následuje letmý start.
událost | den | čas |
---|---|---|
Kvalifikace | Pátek | 09,10 – 09,40 |
První závod – 12 kol | Sobota | 06,05 – 07,05* |
Hlavní závod – 18 kol | Neděle | 05,25 – 06,40 |
* Závod končí po absolvování uvedeného počtu kol. Uvedený časový limit (60, respektive 75 minut) přichází na řadu v případě neujeté stanovené vzdálenosti (73,4 km, respektive 110,1 km).
Předpisy tohoto závodu se většinou neodlišují od předpisů, s nimiž se účastníci „gétéček“ setkávají v pravidelných šampionátech. Na rozdíl od loňského roku nedošlo tentokráte nedošlo k jejich změně.
Zatímco pět sad hladkých pneumatik odpovídá běžným požadavkům, omezení na tři sady obutí na mokrou dráhu ano (obvykle bez omezení). Jestliže předehřívání pneumatik bývá povoleno, v tomto podniku je zakázáno (také případné ochlazování).
V případě použití techniky při vyproštění vozu bude jezdec při pokračování v závodě vyloučen z klasifikace.
Páteční půlhodinová kvalifikace stanovuje pořadí na roštu sobotního závodu. Jelikož nástrahy městského okruhu představují riziko, že se zdrží program, dojde-li k zastavení kvalifikace méně jak čtyři minuty před koncem, znovu se již nerestartuje.
První závod s letmým startem končí po absolvování dvanácti kol, případně po vypršení hodinového časového limitu. Dle dosaženého pořadí pak startují jezdci v nedělním rozhodujícím závodě. V případě problémů s druhým závodem mohou být výsledky sobotního klání dostačující pro určení vítězů.
Rozhodující závod o Světový pohár FIA GT značek a jezdců se odehraje v neděli. Jeho délka je omezena ujetím 18 kol anebo vypršením 75 minutového časového limitu.
Ani v jednom ze závodů není povinná zastávka v boxech, což bývá běžně součástí klání s podobnou délkou.