Komise F1 odmítla neutrálního dodavatele
Přesto se může dostat na Světovou radu.
FIA se snaží prosadit svůj návrh na vytvoření nové sady motorových pravidel pro "neutrálního dodavatele". Přibližně 2.5 litrové motory V6 s dvojitým turbem by měly být mnohem levnější než současné pohonné jednotky, mít výkon téměř 900 koňských sil a mohl by se k nim dostat každý tým, čímž by se zabránilo situaci, do jaké se nyní dostal Red Bull.
Prezident FIA však narazil na odpor automobilek, především Ferrari a Mercedesu, které tento návrh vnímají hlavně jako způsob, jak je donutit k tomu, aby začaly své vlastní pohonné jednotky prodávat levněji. Toto Wolff prý dokonce v rozhovoru pro Bild nazval tento postup "vydíráním".
Včera se v Paříži sešli Strategická skupina F1 i Komise F1 a mimo jiné měly na programu i hlasování o zavedení alternativních motorů. Dostat důležitou úpravu pravidel přes Strategickou skupinu nebyl na Jeana Todta problém, protože měl podporu Bernieho Ecclestona, který je velkým odpůrcem hybridních technologií v F1. FIA a FOM mají společně 12 z 18 hlasů a bez problémů dostaly návrh na stoly členů Komise F1.
Ta má ale více členů než Strategická skupina, hlasují i zástupci sponzorů, Pirelli, výrobců motorů, okruhů a svého zástupce má i každý tým F1 a návrh neprošel.
Německá média však informují, že Jean Todt by přesto mohl svůj návrh dostat na nejbližší jednání Světové rady motorsportu, jejíž souhlas je vždy posledním krokem k zavedení nového pravidla. Za normálních okolností je k tomu nezbytný souhlas Komise, ale v pravidlech je i výjimka pro případ, že by měl prezident FIA pocit, že je ohrožena budoucnost tohoto sportu. Bude ale riskovat rozhoření další "občanské války" uvnitř F1? Oficiální stanovisko má být vydáno v průběhu tohoto týdne.