Kalendář a volnější výběr pneumatik odsouhlaseny
Baku se přizpůsobí závodu v Le Mans.
V Paříži se včera přijalo několik důležitých rozhodnutí. Světová rada motorsportu odsouhlasila dodávku motorů Ferrari týmu Toro Rosso a upravila žetonový systém i pravidla vývoje a Jean Todt a Bernie Ecclestone od ní dostali mandát vyřešit nejdůležitější problémy F1.
Kromě toho odsouhlasila (snad) finální podobu kalendáře sezony 2016. Zahrnuje 21 závodů, ale u Velké ceny USA v Austinu zůstal otazník, protože organizátor závodu přišel o velkou část finanční podpory státu Texas, čímž se výrazně změnila finanční situace.
Austinu se týká i další změna. Velká cena Mexika se posunula tak, aby byla v kalendáři týden po závodě v Austinu. Organizátoři závodů chtějí společně zvyšovat zájem o F1, z čehož mají nakonec těžit obě strany.
Speciální poznámka je také u Velké ceny Evropy. FIA se snaží dohodnout co nejpozdější start závodu, aby nadšenci motorsportu mohli nejprve klidně sledovat přímý přenos posledních kol závodu 24 hodin Le Mans a nepřišli o start závodu v ulicích hlavního města Ázerbájdžánu.
20. března |
Austrálie |
3. dubna |
Bahrajn |
17. dubna |
Čína |
1. května |
Soči |
15. května |
Španělsko |
29. května |
Monako |
12. června |
Kanada |
19. června |
Baku |
3. července |
Rakousko |
10. července |
Spojené Království |
24. července |
Maďarsko |
31. července |
Německo |
28. srpna |
Belgie |
4. září |
Itálie |
18. září |
Singapur |
2. října |
Malajsie |
9. října |
Japonsko |
23. října |
USA |
30. října |
Mexiko |
13. listopadu |
Brazílie |
27. listopadu |
Abú Zabí |
Schválený byl i nový systém výběru pneumatik pro jednotlivé velké ceny. Pirelli pro každý závod určí tři nejvhodnější směsi pneumatik na suchou trať, přičemž od příští sezóny jich bude celkem 5 - ultra-měkké, super-měkké, měkké, středně-tvrdé, tvrdé. Celý systém je však o něco složitější.
Z 13 sad suchých pneumatik pro každého jezdce vybere Pirelli jednu (z nejměkčí směsi) výhradně pro poslední část kvalifikace (aby se neznehodnotily její výsledky). Také vybere dvě sady pro závod, z nichž bude jezdec povinen použít alespoň jednu. Až zbývajících 10 sad pneumatik si může jezdec vybrat sám a během víkendu použít dle vlastního uvážení a strategie.
Virtuální safety car se bude od příštího ruku používat i v trénincích, aby nebyly tak často přerušovány červenými vlajkami. DRS už nebude nefunkční dvě kola po zrušení virtuální safety-caru, bude aktivováno okamžitě. U fyzického safety-caru se pravidla nemění.