Nejlepší sezóna v historii stáje Toro Rosso
Jediným problémem spolehlivost.
Toro Rosso nedosáhlo cíl, který mu vytyčil jeho šéf Franz Tost. Nevybojovalo páté místo v poháru konstruktérů a nepodařilo se mu ani zopakovat šesté místo z roku 2008. Sedmé místo se tedy nezdá být důvodem k velké oslavě, ale tým s vlastním vozem poháněným motorem Renault a se dvěma nováčky v kokpitech získal řadu skvělých kvalifikačních výsledků a rychlost v závodním režimu může doložit dvěma čtvrtými místy Maxe Verstappena. Do zkompletování skládačky výrazně chyběla spolehlivost, ale šéf týmu je nakonec spokojený.
"Toro Rosso se již 10 let neustále zlepšuje," řekl Tost. "Samozřejmě, sezóna 2008 byla skvělá, ale tehdy jsme jezdili s vozem navrženým společností Red Bull Technology, které šéfoval Adrian Newey. Nyní soutěžíme s naším vlastním vozem navrženým a postaveným pod vedením našeho technického ředitele Jamesa Keye, proto je tato sezóna určitě nejlepší v naší historii."
Plán pro příští sezónu je tedy jasný. Postavit kolem spolehlivé pohonné jednotky Ferrari spolehlivý vůz.
"Získali jsme 67 bodů, to je dvakrát více, než jsme měli v předchozích sezónách. Z pohledu rychlosti jsme na tom byli opravdu dobře. Problémem byla spolehlivost. Z různých důvodů jsme nedokončili hodně závodů. Potřebujeme pracovat velmi konzistentně, abychom už příští rok předešli podobnému množství odstoupení."