Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Názory týmů na neutrálního dodavatele se nadále různí

Názory týmů na neutrálního dodavatele se nadále různí

Dostatečně velká palice na automobilky nebo katastrofa

Dva týmy středu pole se zásadně liší v názoru na neutrálního dodavatele. Podle Sauberu, dlouholetého zákazníka Ferrari, by najmutí dodavatele jednoduchých, levných a tak trochu old-school motorů mohlo mít za následek odliv sponzorů. Tým Force India, zákazník Mercedesu, ale vyjádřil podporu Jeanu Todtovi a Berniemu Ecclestonovi v boji proti automobilkám, jejich neochotě šetřit a snaze politicky ovládat F1.

"Já si myslím, že momentálně je to hlavně boj o moc a kontrolu nad F1 mezi automobilkami a FIA/vlastníkem komerčních práv. My jsme pouze pasažéři," řekl Bob Fernley, zástupce šéfa Force Indie.

"Potřebujeme lepší rozdělování příjmů, o co žádáme již dlouho, a také potřebujeme dostat pod kontrolu náklady. Ne jedno nebo druhé. A potřebujeme to, protože jinak se dostaneme až do situace, která povede k formuli automobilek. Myslím, že Jean a Bernie se tomu snaží zabránit. Vědí, že F1 potřebuje nezávislé týmy jako základ a záchrannou síť F1.

Jsem strašně, strašně zklamaný, že po dvou letech práce nejsme o nic blíže ke kontrole nákladů. To, co nyní dělá Jean Todt, se zrodilo z frustrace. Někteří lidé si musí uvědomit, že náklady musí jít dolů."

Šéfka Sauberu by měla problém nejen s dvěma odlišnými technologiemi v jedné sérii, ale také s odplašením sponzorů. Odvolává se přitom na úspěch elektrické Formule E.

"Automobilky a FIA rozhodly, že půjdeme hybridní cestou a nemyslím si, že by bylo pro sport dobré zařadit zpátečku. Pokud bychom to udělali, znovu by se ukázalo, že jsme odtrženi od reality. Měli bychom problém se sponzory, kteří by ztratili zájem. Podívejte se na Formuli E. Ta ukazuje, kterým směrem teď fouká vítr," řekla Monisha Kaltenborn.

Jedinou cestou tedy zůstává snížit cenu současných motorů.

"Neustále se slibuje snížení nákladů, ale nic se pro to nedělá. Už by bylo načase snížit náklady na normální úroveň. Nikdo neříká, že se musíme vrátit k cenám motorů V8, ale musí se najít střední cesta."