Horner nelituje rozkmotření s Renaultem
Správní rada ve Francii musela dostat zprávu.
Na začátku sezóny byl Red Bull partnerem Renaultu a peníze za motory se odpočítávaly ze sponzorského příspěvku Infiniti, partnerské značky francouzské automobilky. Příští rok bude za motory stejného výrobce platit nový sponzor TAG Heuer, ale Red Bull je bude dostávat jako řadový zákazník, protože automobilka obnovila svůj tovární tým. Horner ale nadále nepřipouští, že by zpětně litoval tvrdou kritiku, které jí nejednou podrobil.
"Nesmíte zapomínat, že v tomto byznysu je mimořádně tvrdá konkurence. A pokud jde o mě, říkal jsem vám (médiím) vždy jenom pravdu," řekl Horner. "Když jsem dostal otázku, tak jsem odpověděl. Nemyslím si, že když se vrátíte k těm článkům a přečtete si je, najdete nějakou nespravedlnost.
Co se týče Dietricha (Mateschitze), Adriana (Neweyho) nebo Helmuta (Marka), jejich vyjádření se zrodila z frustrace."
Opětovné ukazování prstem na Renault prý mělo i jiný účel, než zdůraznit kvality šasi Red Bullu. Správní rada automobilky si potřebovala v médiích přečíst o problémech oddělení Renault Sport F1, aby si uvědomila závažnost situace.
"Samozřejmě, není dobré prát špinavé prádlo na veřejnosti, ale největší podíl na tom opravdu měla frustrace. Správní radu Renaultu jsme nezajímali. Oni nejsou jako Dieter Zetsche (předseda společnosti Mercedes-Benz), který se několikrát ročně přijde podívat na velkou cenu, nebo Sergio Marchionne (prezident Ferrari). Chtěli jsme být slyšet, aby se zprávy dostaly až k členům správní rady Renaultu, aby věděli, že jsou zde problémy, které je třeba vyřešit."
Pohonná jednotka Renaultu se na začátku sezóny potýkala s velkou dírou v spolehlivosti. Ředitel Renault Sport F1 tehdy řekl, že zdrojem problémů byly příliš velké nároky Red Bullu na rychlý výkonnostní skok, a tehdy se také začalo mluvit o potřebě obnovení továrního týmu.
"Podle mě to tak nebylo. Vidím to tak, že Renault je velmi konzervativní organizace a v naší DNA zase je neustále tlačení až na limit. Chtěli jsme se vrhnout na problémy a dostat se z nich.
Během posledního čtvrtroku a obzvláště na konci sezóny 2014 jsme dostali hodně slibů a to větší pak byla frustrace na začátku sezóny 2015, když jsme na tom byli ještě hůř než předtím."
Do komplikovaného vztahu Red Bull - Renault se ještě připletl Mario Illien, který dostal kancelář v továrně Red Bullu a měl Renaultu pomoci s vývojem. Jeho řešení však nakonec nebylo použito, Renault pokračoval vlastní cestou a výsledek odzkoušený v Brazílii byl nakonec zklamáním.
"Neměli jsme možnost ovlivnit směr vývoje. Mario (Illien) připravil pro Renault koncept, ale Renault paralelně pokračoval ve vlastním projektu, jehož výsledkem byla D-specifikace (testována v Brazílii). Celou dobu jsem měl pocit, že Renault nevyužívá naplno všechny naše schopnosti a simulační kapacity, i když jsme mu je nabízeli."
Hned po oznámení odebírání pohonných jednotek přejmenovaných na TAG Heuer přišla z tábora Red Bullu zpráva, že Illien se opět pokusí pomoci Renaultu alespoň v krátkodobém horizontu. Renault informaci ještě nepotvrdil.