Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Force India: Vývoj se nesmí nikdy zastavit

Force India: Vývoj se nesmí nikdy zastavit

Jak sousedé komplikují život týmu ze Silverstone?

V továrně v Silverstone už zaměstnanci Force Indie usilovně pracují na přípravě vozu pro sezónu 2016, ale provozní ředitel týmu se v myšlenkách vrátil o rok zpět, do období, když tým zápasil s nedůvěrou dodavatelů i komplikovaným stěhováním části aerodynamického oddělení do Kolína nad Rýnem, aby mohlo využívat špičkový větrný tunel Toyoty.

Force India nakonec obsadila výborné páté místo Poháru konstruktérů, za což prý vděčí neustálému vývoji nového vozu, přestože první polovinu sezony absolvovala s hybridem. Otmar Szafnauer přiznal, že většina přední části vozu byla prostou kopií vozu z předchozí sezóny.

"Držím se názoru, že za žádných okolností nesmíte přestat vyvíjet. Pokud jednou zastavíte, tak ztracený čas vám už nikdo nevrátí," řekl Szafnauer. "Takže nikdy nepřestáváme vyvíjet, nikdy nemůžeme ušetřit tím, že zastavíme testování ve větrném tunelu nebo stopnutím práce s CFD. Tentokrát jsme ale nové díly nemohli průběžně posílat na aktuální vůz.

Na začátku sezóny jsme používali hodně dílů z vozu sezóny 2014, hlavně v přední části vozu. Zadní část vozu byla nová, ale tuto konfiguraci vozu jsme nikdy v tunelu nezkoušeli, takže jsme šli naslepo. Vůz otestovaný v tunelu se poprvé dostal na trať až v Barceloně a kompletně nový vůz jsme měli až v Silverstone. Od té doby šly naše výkony prudce nahoru. Kdo ví, co bychom dokázali, kdybychom mohli mít nový vůz hned od začátku sezony."

Kromě udržení neustálého vývoje musí vedení týmu tvrdě bojovat také o udržení svých zaměstnanců. Brackley, kde má svou továrnu Mercedes, je od Silverstone vzdáleno jen pár minut jízdy autem a po dálnici to není daleko ani do města Milton Keynes, kde sídlí Red Bull Racing. Inženýři tedy mohou měnit zaměstnavatele, aniž by se jejich rodiny musely stěhovat a bohaté týmy to rady využívají.

"Jsme mezi Red Bullem a Mercedesem. Přesně uprostřed. Při takovýchto sousedech není vůbec jednoduché udržet si zkušené zaměstnance. Abychom si je udrželi, musíme používat strategické a netradiční techniky. Musíme jim nabídnout dobré prostředí, odměňovat je za jejich úsilí. Nemyslím, že by to některý jiný tým dělal jako my.

Pokud máte 800 zaměstnanců, podíl každého jednoho z nich na konečném výsledku je menší než v týmu s méně zaměstnanci. A lidé se cítí lépe, když mají na dobrém výsledku větší podíl. Takže pokud neustále postupujete a rozdáváte rány soupeřům vyšší váhové kategorie, vaši lidé z toho mají velmi dobrý pocit.

Jako tým potřebujeme, aby naši zaměstnanci měli tento typ pocitu, dobrý pocit z odvedené práce. Díky tomu si udržujeme zkušené zaměstnance a dostáváme z nich maximální výkony."