Franz Tost chce spolehlivý vůz
Minulý rok se mu přání nesplnilo.
Po sezóně 2014 chtěl šéf Toro Rosso od svého týmu alespoň stejně konkurenceschopný vůz, ale především mnohem spolehlivější, se kterým by se dalo zabojovat o páté místo poháru konstruktérů. V roce 2014 totiž Jean-Éric Vergne a Daniil Kvjat doplatili na časté selhání techniky a za velkou část z nich nemohla pohonná jednotka Renaultu, ale tým z Faenzy.
Po roce můžeme říct, že Toro Rosso úlohu nesplnilo, Carlos Sainz a Max Verstappen dostali do rukou podobně nespolehlivý vůz a tým obsadil až sedmé místo. Franz Tost má tedy úplně stejné přání jako před rokem - rychlý a tentokrát už opravdu spolehlivý vůz a minimum chyb během víkendů velkých cen.
"Musíme změnit způsob práce," řekl Tost Autosportu. "Lidé odvádějí dobrou práci, ale potřebujeme jít do hloubky a změnit některé detaily. Problémy se spolehlivostí často začínají u rýsovacího prkna, takže se musíme podívat na práci našeho designového oddělení. Návrhy pak jdou do výroby. Nedá se říct, že by se tu dělali chyby, ale někdy stačí malé zakopnutí, které pak vede k velkému problému.
Pak se díly odešlou na okruh a mechanici z nich poskládají vůz a po závodě ho zase rozeberou. Některé díly jsou velmi malé a i zde máme prostor pro zlepšení. Musíme změnit celý proces. Věnovali jsme se tomu na poradách, mluvili jsme otevřeně a v roce 2016 se tímto problémům snad už vyhneme."
Toro Rosso se už nejspíš nemusí obávat o spolehlivost pohonných jednotek. V sezóně 2016 bude používat motory Ferrari už odzkoušené specifikace z konce roku 2015. Web Motorsport přišel se zprávou, že vůz STR 11 bude kvůli tomu o něco delší než jeho předchůdce, protože v zadní části šasi bylo třeba udělat místo pro MGU-K, které Ferrari umístilo za zadní stranu spalovacího motoru.
Vůz vzniká v nových prostorách, ve staré budově se instaluje starý simulátor z továrny Red Bull Racingu. Týmy se dosud dělily o společný simulátor, ale Red Bull přešel na novější model, takže jezdci Toro Rosso již nebudou muset létat do anglického Milton Keynes.