FIA se dohodla s automobilkami
Motory V6 budou levnější a budou se používat do roku 2020.
Web Motorsport informuje, že čtyři automobilky vyrábějící motory pro Formuli 1 souhlasily se snížením jejich ceny pro nezávislé týmy a garantovaly, že žádný tým F1 nezůstane bez motorů. FIA na oplátku souhlasila, že současný typ pohonných jednotek se bude používat až do roku 2020.
Ve švýcarské Ženevě se během uplynulých dnů setkali zástupci automobilek, FIA, FOM i šéfové týmů a řešily problémy spojené s drahými pohonnými jednotkami (PJ). Automobilky, pod hrozbou přizvání nezávislého dodavatele, souhlasili se zavedením maximální ceny dodávání PJ, která by měla být stanovena na 12 mil. eur ročně.
Automobilky plánují ušetřit pomocí rozšíření seznamu standardizovaných součástek, které budou stejné ve všech motorech (nebudou se dále vyvíjet, nebudou používány drahé exotické materiály). Příprava na změny si však vyžádá čas, proto bude maximální cena zavedena až před sezónou 2018.
Také byl dohodnutý systém, díky kterému žádný tým připravený zaplatit 12 mil. eur nezůstane bez motorů. Silné nezávislé týmy se tak vyhnou situaci, v jaké se loni ocitl Red Bull, když byl postupně odmítnut Mercedesem, Ferrari i Hondou a musel čekat, zda francouzská automobilka zůstane v F1 a zda bude ochotna prodávat své motory zákazníkům.
Jean Todt (prezident FIA) a Bernie Ecclestone (zastupující společnost vlastnící komerční práva) byli spokojeni a souhlasili, že není třeba hledat nezávislého dodavatele. Formule 1 se tak bude držet původního plánu, podle něhož má tato generace hybridních turbo motorů V6 vydržet minimálně do roku 2020. Šetřit se bude i na převodovkách, které budou odolnější a jezdci by měly stačit tři na celou sezónu.