Renault výrazně zlepšil svůj motor
Největší změna od začátku hybridní éry.
Podle Cyrila Abiteboula se Renaultu podařilo výrazně vylepšit svou pohonnou jednotku. Takto velké zlepšení se mu prý nepodařilo od začátku sezóny 2014, ale otázkou zůstává, s čím přijdou ostatní výrobci motorů.
"Pro nás to nebude malý krok," řekl generální ředitel týmu Renault Sport. "Otázka zní, jak jsme si vedli v porovnání s konkurencí. Pokrok je relativní a bude závislý na tom, s čím přijdou Mercedes, Ferrari a Honda. Ale z našeho úhlu pohledu je to velký krok. Největší od změny pravidel."
Rémi Taffin, který je nyní technickým ředitelem pro motory, ale prozrazuje, že velké změny se dotknou pouze některých oblastí a na jiné se použijí žetony během sezóny.
"Do Melbourne dovezeme pohonnou jednotku, která bude pokračováním práce zahájené vloni, ale s pár doplňky, které koncept posouvají dál," řekl Taffin.
"Zároveň pracujeme na zlepšení dalších oblastí, takže během sezóny nasadíme další zlepšení, ale už Melbourne bude významným krokem z místa, kde jsme skončili v roce 2015. Na celý rok 2016 se ale díváme jako na pokládání základů pro sezónu 2017, kdy by už mělo dospět naše nové partnerství (mezi francouzským motorovým oddělením a anglickým Enstone)."
Renaultu pomohl i jednorázový test motoru ve voze Red Bullu během Velké ceny Brazílie 2015.
"Už v roce 2015 jsme realizovali pár nápadů, když jsme na konci sezóny vyzkoušeli D-specifikaci pohonné jednotky. Sice se nedržíme všech do té doby vyvinutých konceptů, ale test na trati nám přinejmenším poskytl cenné informace. Od té doby jsme pracovali hlavně na spalovací komoře a turbodmychadle, abychom získali více výkonu a neobětovali spolehlivost."