Ricciardo Hülkenbergovi: Netřeba být hrdinou
Argumenty jezdců podporujících zavedení Halo.
Diskuze ohledně zavedení ochranné konstrukce známé jako Halo pokračují podpořené jedním včerejším testovacím kolem Sebastiana Vettela. Němec otestoval stejnou verzi jako předevčírem jeho týmový kolega a zařadil se na stranu jezdců, kteří FIA podporují v zavedení takového druhu ochranné konstrukce již pro sezónu 2017.
"V první řadě, kolo bylo v pořádku. Vidíte vše, co potřebujete vidět," řekl včera Vettel reportérům. "Myslím, že estetická stránka se ještě bude dát zlepšit a to, jak to překáží, se bude dát zlepšit, ale už jsem to testoval v simulátoru a myslím, že zanedlouho uvidíme lepší verzi.
V principu souhlasím, že to nevypadá moc hezky, ale výměnou za to to pomůže zvýšit bezpečnost, pomůže to zachránit životy. Napadají mě dva jezdci, kteří tu ještě mohli být s námi, kdybychom toto začali používat před čtyřmi lety - Henry Surtees a Justin Wilson. Může to být ošklivé, ale to není nic ve srovnání s tím, že by tu byli."
Jedním z jezdců, kteří se otevřeně postavili proti Halo, je Nico Hülkenberg. Dle jeho názoru F1 potřebuje nebezpečí, aby byla sexy. Daniela Ricciardo jeho slova nepotěšila.
"Slyšel jsem, co o tom řekl Hülkenberg a nesouhlasím s ním. Toto není situace, v které by bylo třeba být hrdinou. Nejdeme změnit sport ani zpomalit vozy, je to prostě věc, která odkloní letící předměty a o něco zvýší bezpečnost," vysvětlil jezdec Red Bullu. "Není důvod vypínat hruď, je to nesmysl."
Dalším podporovatelem ochranné konstrukce je Nico Rosberg, který připomíná, že zvyšování bezpečnosti k F1 patří již desetiletí.
"V poslední době bylo mnoho smrtelných zranění ve vozech s odkrytými koly způsobených úderem do hlavy," připomíná jezdec Mercedesu. "Nevím, kolika z nich by zabránilo Halo, ale některým z nich určitě ano.
Podle mě je skvělé, že se věci hýbou vpřed. Dokonce si myslím, že z některých úhlů pohledu to na voze vypadá cool. Například zepředu to podle mě vypadá úžasně, žádný problém. Dobře, z jiných úhlů by to potřebovalo upravit, ale nevypadá to úplně špatně. Takže je to dobré a potřebujeme to na vůz dostat co nejdříve.
Chápu, že je tu spousta "ale", jenže puristé mají neustále nějaké "ale" už 50 let. Když s tím začal Jackie Stewart, byl v 70. letech velmi tvrdě kritizovaný. Jen proto, že chtěl něco dělat pro bezpečnost, přitom v těch vozech umíralo strašně moc jezdců. A i tehdy se našli lidé, kteří ho kritizovali za to, co dělal pro bezpečnost.
Prostě tu vždy budou puristé, kteří budou proti změně. Respektuji to, protože každý má svůj názor, ale podle mého názoru jsme si vybrali správnou cestu."