Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toro Rosso nečeká žádné vylepšení svých motorů

Toro Rosso nečeká žádné vylepšení svých motorů

I se staršími motory se ale má dostat na stupně vítězů.

Šéf týmu Toro Rosso potvrdil, že bude celý rok používat jednu verzi pohonné jednotky Ferrari. Tu, kterou Scuderia používala na konci sezóny 2015.

"Kdyby za námi Ferrari přišlo s novinkami, byl bych více než šťastný, ale podle mě se budou koncentrovat na vývoj svého motoru pro rok 2016 a nebudou se chtít zdržovat loňským motorem," vysvětlil Franz Tost. "Pokud by Ferrari samo přišlo s novinkami, bylo by to příjemné překvapení."

Důvodem, proč Toro Rosso nedostává nové motory, má být nedostatek výrobních kapacit Ferrari a jeho subdodavatelů. Ferrari loni dodávalo své aktuální motory pouze Sauberu a Manor dostával starší verzi. Když za Ferrari přišlo Toro Rosso, smlouvy na nové motory už měly Sauber i nový tým Haas. Není ale možné, aby Toro Rosso přešlo na nové motory během sezóny?

"Ne, o této možnosti neuvažujeme. Museli bychom kvůli tomu postavit kompletně nový vůz. Je to otázka času a peněz. Toto Rosso není v situaci, že by mohlo pro jednu sezónu postavit dva nové vozy."

Podle obou jezdců Toro Rosso je loňská pohonná jednotka od Ferrari podstatně výkonnější než loni používaná pohonná jednotka Renaultu. Toro Rosso tedy změnu vnímá jako krok vstříc lepší konkurenceschopnosti a Tosta by nepřekvapilo ani nějaké to pódiové umístění.

"Realisticky očekávám, že bychom mohli dosáhnout stupně vítězů. Už loni jsme byli blízko v Budapešti i v Austinu, kde Max (Verstappen) skončil čtvrtý. Věřím, že nový vůz je dobrý a spolehlivý a tým i jezdci s ním odvedou dobrou práci. V takovém případě by bylo možné i pódium. Naším letošním cílem je páté místo (v Poháru konstruktérů)."

Páté místo se už stává tradičním cílem tohoto týmu. Páté místo mělo přijít už v roce 2014 i v roce 2015, ale v obou případech z toho bylo až 7. místo. A letos bude konkurence opět velmi tvrdá.

"Force India, Sauber, Red Bull, McLaren a podle mě i Haas budou v první části sezony tvrdou konkurencí."

Tost tím nepřímo prozradil, že na chvostu pelotonu očekává vozy Renaultu a Manoru.

Slabinou Toro Rosso v posledních dvou sezónách nebyla ani tak rychlost, ale spíše nespolehlivost jeho vozů, částečně způsobena motory Renault. Letos ale pojede s již dobře vyladěnými motory, v zimních testech bylo druhým nejpilnější týmem a během osmi dnů nasbíralo téměř 4900 testovacích kilometrů.

"Rychlost soupeřů se odhaduje těžko, protože během testů nikdy nevíte, kolik má kdo paliva. Ale očekávám, že oba naše vozy postoupí do Q3, protože ohledně naší rychlosti jsem dost optimistický a zároveň jsme po zimních testech ještě nikdy nebyly tak spokojeni se spolehlivostí. Máme za sebou opravdu hodně kilometrů, tak snad oba jezdci (v Austrálii) uvidí cílovou vlajku."