Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Force India proti návratu k staré kvalifikaci

Force India proti návratu k staré kvalifikaci

Nechce zbytečně spěchat, možná stačí malá změna.

Dosažení dohody o návratu ke kvalifikačnímu systému používanému v letech 2006 až 2015 nebude tak jednoduché, jak se zdálo v neděli. Média přinesla informaci, že všechny týmy se ještě před závodem předběžně dohodly na zrušení eliminačního formátu a chtějí se vrátit ke starému. Zřejmě to ale nebyla zcela pravda, minimálně Force India vidí pozitivum v podobě zajímavého závodu.

"Jeden z důvodů změny kvalifikace byla snaha ovlivnit závod," řekl Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force India. "Jak se rozhodnout, když jsme ještě neviděli závod? My jsme pro to (návrat k loňskému formátu) nehlasovali. Chtěl jsem, aby bylo zmíněno, že jsme byli v principu striktně proti a že by tato věc měla dostat čas.

Pneumatiky, kvalifikace, vše ovlivnilo závod, takže bychom měli být trochu trpělivější. Byla to unáhlená reakce, přitom podle mě se nový formát postaral o pár zajímavých věcí."

Nakonec by tedy eliminační kvalifikace mohla bouři nevole přežít, ale v upravené formě. Zásadním problémem byl nedostatek akce na trati v Q3, poslední části kvalifikace. Od té se očekává boj o pole position až do posledních sekund a diváci místo toho v posledních minutách koukali na prázdnou trať. Tato část kvalifikace by se tak mohla jet podle původního formátu, tedy bez vypadávání jezdců.

"Force India neudělá něco, co by poškodilo F1. Budu tvrdě bojovat proti nedostatkům systému, ale nemůže to být nic škodlivého, pokud je to v nejlepším zájmu a všichni to tak cítí. Nebyli jsme úplně proti, pouze proti změně udělané bez pochopení toho, co se vlastně stalo.

Kdy jste naposledy viděli na trati tolik akce během Q1 nebo Q2? Proč se máme soustředit na Q3? Proč zahodit Q1? Q2 byla téměř lepší, tak proč ji nevyladit menší změnou? Doposud jsem ještě neviděl kvalifikaci, v níž by se jezdilo celou dobu naplno na super-měkkých pneumatikách a s takovým množstvím chyb. Byl to tlak jako v tlakovém hrnci, tak proč bychom nemohli nechat pozitiva, upravit slabá místa a dát tomu druhý pokus?"