Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault tlačí na zrušení omezení paliva na závod

Renault tlačí na zrušení omezení paliva na závod

Závod F1 je sprint a má to být vidět.

Generální ředitel Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, volá po zrušení 100kg omezení paliva na závod. Navazuje tak tak na technického ředitele šasi, Nicka Chestera, podle kterého nemá smysl dělat rychlejší vozy a nadále je v neděli omezovat na 100 kilogramů paliva natankovaných před začátkem velké ceny.

100kg omezení bylo zavedeno před sezónou 2014, aby podpořilo soutěž výrobců motorů ve zvyšování efektivity hybridních technologií. Další omezení se týká průtoku paliva, který je omezený na 100kg za hodinu, tedy přibližně 28 gramů za sekundu. Závod F1 by ale měl být sprint a mělo by to být vidět.

"Jedním z nebezpečí hrozících F1, nebo potenciálních nebezpečí, je kombinování závodů F1 a vytrvalostních závodů," řekl Cyril Abiteboul.

"Vytrvalost je o účinnosti, udržitelnosti, kapacitě odjet velmi dlouhou vzdálenost a nemít přitom žádný technický problém. F1 jsou krátké závody a má se v nich závodit naplno. Upřímně, i v éře motorů V8 jsme se zabývali řízením spotřeby paliva. Byla to součást taktiky, snahy optimalizovat čas na kolo ve prospěch celkového tempa během závodu a strategie. To k F1 patří a nepotřebujeme k tomu ani omezení množství paliva, takže bych byl rád, kdyby se zcela zrušilo."

Jelikož F1 připravuje velké změny technických předpisů týkajících se vozů pro sezónu 2017 a další, je vhodná doba upravit i pravidla pro motory. Při větším množství paliva by mohly během závodu poskytovat více koňských sil a bez šetření by se zlepšila i image zelených technologií, kterým mnozí fanoušci F1 stále nevědí přijít na chuť.

"Začali bychom tak vysílat mnohem lepší zprávu o této nové, fantastické technologii. Odvedli jsme na ní skvělou práci a za současné motory si všichni, hlavně Mercedes, zasloužíme uznání. Spotřeba paliva klesla o 30 až 40 procent. To jsou úžasná čísla, ale tato úžasná zpráva je ničena tímto omezením, kvůli kterému si lidé myslí, že šetříme pouze rozvážnější jízdou."

Mercedes možná nebyl speciálně zmíněný pouze jako přiznání obdivu vůči tomu, jak si německá automobilka na první pokus poradila s výzvou nacpat do monopostu F1 hybridní turbomotor. Mercedes je, podle informací Autosportu, největším odpůrcem zrušení 100kg omezení. Omezení průtoku by přitom zůstalo v platnosti.

"Nechceme, aby se začaly hledat cesty, jak by se daly uměle více využívat elektromotory skrz nadměrné spalování paliva. To by byl opak zprávy, kterou chceme posílat. Kontrola průtoku paliva se o to postará, takže nepotřebujeme i omezení množství paliva."

Abiteboul připouští, že automobilky v tomto nejsou jednotné, což ale alespoň poukazuje na nesmyslnost slov Bernieho Ecclestona o kartelu vytvořeném automobilkami za účelem ovládnutí F1.

"Je to perfektní příklad toho, jak tento sport neřídíme skrz motory. Vždy mezi námi budou malé neshody. Já jsem vyjádřil svůj názor, Toto (Wolff, sportovní ředitel Mercedesu) vyjádřil svůj a bude se hlasovat."