Rosberg jako vystřelený z praku
Velká cena Bahrajnu - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Bahrajnu 2016!
Tento trénink má být v Bahrajnu nejdůležitější ze všech. Začíná v 17:00 a ve stejnou dobu zítra začne kvalifikace a pozítří závod. A protože v Bahrajnu za chvíli nastane západ slunce, jde o velmi specifické podmínky a jezdci potřebují zjistit, jak se budou pneumatiky chovat na chladnoucím asfaltu.
Kamery si určitě budou opět všímat Stoffela Vandoorna, který se jako náhrada za zraněného Fernanda Alonsa připravuje na svou první velkou cenu. Alespoň stejně zajímavé bude sledovat jezdce Mercedesu a jejich odstup od ostatních. V prvním tréninku nadělil Nico Rosberg "zbytku světa" více než 1.8 sekundy, Lewis Hamilton zaostal o půl sekundy.
Na začátku tréninku je teplota vzduchu 20°C a teplota trati 24°C.
Po začátku tréninku se většina jezdců shodla, že nejlepší bude začít testovat na středně-tvrdé směsi pneumatik. Na nejvyšším místě tabulky nejrychlejších časů se ale po pár minutách usadil Nico Rosberg s měkkou směsí a s časem 1:32.173s. To znamenalo nejen nové nejrychlejší kolo dnešních tréninků, ale i nejrychlejší kolo od změny pravidel v roce 2014. Lewis Hamilton byl opět pomalejší, ale tentokrát jen o 2 desetiny sekundy.
Sebastian Vettel se opět na trati objevil mezi posledními, ale prvním kolem na měkkých pneumatikách zamířil rovnou na třetí místo tabulky. Ztráta na Rosberga? Trochu méně než půl sekundy. Ostatní jezdci ztráceli podstatně víc, ale většina z nich, včetně Kimiho Räikkönena, jezdila na středních pneumatikách. Podle očekávání se bylo na co dívat, 20 minut po začátku tréninku neměl měřené kolo jen Marcus Ericsson, který zrovna vyjížděl z boxové uličky.
Pět minut před koncem první půlhodiny tréninku se kamera zaměřila na monopost Valtteriho Bottase obutý do super-měkkých pneumatik. Nejměkčí pneumatiky možná dlouho nevydrží, ale poskytují nejvíce mechanické přilnavosti a zpravidla jsou nejlepší volbou pro jedno rychlé kolo a krátké stinty, Bottas se ale přesto posunul pouze na čtvrté místo - za Rosberga, Hamiltona a Vettela. Felipe Massa byl na stejných pneumatikách o necelou desetinu sekundy pomalejší.
Romain Grosjean z Haasu byl na super-měkkých o půl sekundy pomalejší než Massa. Ricciardo se zařadil mezi jezdce Williamsu, mezi těmito týmy by opět mohlo dojít k velmi těsnému souboji. Sainz se posunul na sedmé místo tabulky, čímž své toro rosso dostal nad Grosjeana z Haasu i Hülkenberga z Force India.
Super-měkký souboj jezdců Mercedesu vyhrál Rosberg časem 1:31.001s. Hamilton ztratil dvě a půl desetiny, Vettel v poslední zatáčce neudržel vůz na trati a jeho pneumatiky dostaly zabrat ve výjezdové zóně pokryté navátou vrstvou písku. Räikkönen mezitím dokončil 20 kol na středně-tvrdých pneumatikách a Daniil Kvjat odsunul Bottase na 5. místo.
O pár minut později překvapil Jenson Button. Časem 1:32.281s sice zůstal daleko od mercedesů, ale posunul se na třetí místo. Pod ním se objevil Max Verstappen a ještě o příčku níže Kimi Räikkönen po prvním kole na super-měkkých pneumatikách. Co to? Loni se McLaren nezmohl na nic lepší než 1:35.039s, a to je už "ostrý" čas Fernanda Alonsa z kvalifikace, kde obvykle každý najde alespoň pár desetin navíc.
Krátké srovnání - v roce 2012 stačil Sebastianu Vettelovi na pole position čas 1:32.422s, o rok později zajel Nico Rosberg 1:32.330s. V roce 2014 vozy po změně technických předpisů výrazně zpomalily, ale dnes má Nico Rosberg na kontě čas 1:31: 001s.
Na opačném konci tabulky se usadil Rio Haryanto z Manoru, jeho týmový kolega Pascal Wehrlein se ale dostal na 19. příčku. Mezi nimi zůstali jezdci Sauberu. Nad Wehrleinem jezdci Renaultu a Force Indie, až nad nimi pak piloti Haasu.
Jezdci se pak vrátili k měkkým a středním pneumatikám a pustili se do testování delších stintů. Čtvrthodinu před koncem tréninku musel Sebastian Vettel nechat svůj monopost zaparkovaný vedle zatáčky číslo 8. Vypadalo to na poruchu pohonné jednotky.
Závodní stevardi museli zanedlouho virtuální safety car aktivovat znovu, důvodem byly kousky předního křídla vozu Romaina Grosjeana zapomenuté na trati. Pořadí nejrychlejších kol se už do konce tréninku nezměnilo. Vrchol tabulky obsadil Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem a Jensonem Buttonem.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:31.001 | 38 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:31.242 | 0.241 | 32 |
3 | Button | McLaren | 1:32.281 | 1.280 | 32 |
4 | Verstappen | Toro Rosso | 1:32.406 | 1.405 | 31 |
5 | Räikkonen | Ferrari | 1:32.452 | 1.451 | 38 |
6 | Vettel | Ferrari | 1:32.650 | 1.649 | 26 |
7 | Kvjat | Red Bull | 1:32.703 | 1.702 | 34 |
8 | Bottas | Williams | 1:32.792 | 1.791 | 39 |
9 | Ricciardo | Red Bull | 1:32.870 | 1.869 | 23 |
10 | Massa | Williams | 1:32.873 | 1.872 | 36 |
11 | Vandoorne | McLaren | 1:32.999 | 1.998 | 30 |
12 | Gutierrez | Haas | 1:33.129 | 2.128 | 31 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:33.177 | 2.176 | 36 |
14 | Grosjean | Haas | 1:33.384 | 2.383 | 23 |
15 | Perez | Force India | 1:33.406 | 2.405 | 35 |
16 | Magnussen | Renault | 1:33.447 | 2.446 | 34 |
17 | Hulkenberg | Force India | 1:33.570 | 2.569 | 37 |
18 | Palmer | Renault | 1:33.640 | 2.639 | 35 |
19 | Wehrlein | Manor | 1:33.965 | 2.964 | 21 |
20 | Ericsson | Sauber | 1:34.224 | 3.223 | 31 |
21 | Nasr | Sauber | 1:34.477 | 3.476 | 34 |
22 | Haryanto | Manor | 1:34.562 | 3.561 | 33 |