Ferrari: Byli jsme jen o desetinu sekundy pomalejší
V Číně se propásla obrovská příležitost.
Někteří fanoušci mají hlavu v smutku, protože jsou přesvědčeni, že i letos budou přihlížet dominantním výkonům dvou vozů Mercedesu. Ferrari ale ani omylem nehází flintu do žita. Podle analýzy a výpočtů byly jeho vozy v Číně pouze o desetinu sekundy pomalejší než Mercedes. Těsnému souboji zabránili jezdecké chyby v kvalifikaci a kolize v první zatáčce.
"Mohli jsme být na pole position," řekl novinářům Maurizio Arrivabene. "Udělali jsme výpočty a ty tvrdily, že jsme desetinu za Mercedesem, což už je rozdíl, který mohou snadno smazat jezdci. Ale nepodařilo se.
Seb i Kimi pracují velmi tvrdě, pravidelně přicházejí do Maranella a tráví hodně času s inženýry. V kvalifikaci se udělaly chyby, ale v závodě si počínali dobře. Ohromilo mě, když jsem Seba viděl, jak v boxové uličce předjel dva vozy. Ukázal, proč má vyšší plat než Carlos Sainz."
"Máme velmi dobrý vůz. Když jsme loni sestavovali plán na sezónu 2016, měli jsme dvě možnosti. Mohli jsme dát na první místo spolehlivost, nebo jsme tam mohli dát rychlost. Dostali jsme za úkol dostat se na úroveň Mercedesu, takže jsme se rozhodli pro rychlost. Mercedes si mohl dovolit soustředit se více na spolehlivost, protože rychlost už měl dobrou. A věděli jsme, že soustředit se na čistou rychlost s sebou přinese rizika."
A bez riskování by Ferrari nic nedosáhlo, protože stojí proti nejsilnějšímu týmu uplynulého desetiletí.
"V Číně bylo důležité najít spolehlivost, a co se tohoto týče, spadl nám kámen ze srdce. Bylo důležité nemít poruchu, protože jsem přesvědčený, že na straně rychlosti jsme se velmi zlepšili. Tento Mercedes je nejsilnější tým, jaký jsem viděl za posledních 10 let a kdo je chce porazit, musí trochu riskovat."
"Mohli jsme být na pole position," řekl novinářům Maurizio Arrivabene. "Udělali jsme výpočty a ty tvrdily, že jsme desetinu za Mercedesem, což už je rozdíl, který mohou snadno smazat jezdci. Ale nepodařilo se.
Seb i Kimi pracují velmi tvrdě, pravidelně přicházejí do Maranella a tráví hodně času s inženýry. V kvalifikaci se udělaly chyby, ale v závodě si počínali dobře. Ohromilo mě, když jsem Seba viděl, jak v boxové uličce předjel dva vozy. Ukázal, proč má vyšší plat než Carlos Sainz."
Jezdci Ferrari v prvních dvou závodech sezóny doplatili na dvě poruchy pohonné jednotky, podle šéfa Scuderie je to ale normální následek strategického rozhodnutí soustředit se na rychlost a spolehlivost řešit během sezóny.
"Máme velmi dobrý vůz. Když jsme loni sestavovali plán na sezónu 2016, měli jsme dvě možnosti. Mohli jsme dát na první místo spolehlivost, nebo jsme tam mohli dát rychlost. Dostali jsme za úkol dostat se na úroveň Mercedesu, takže jsme se rozhodli pro rychlost. Mercedes si mohl dovolit soustředit se více na spolehlivost, protože rychlost už měl dobrou. A věděli jsme, že soustředit se na čistou rychlost s sebou přinese rizika."
A bez riskování by Ferrari nic nedosáhlo, protože stojí proti nejsilnějšímu týmu uplynulého desetiletí.
"V Číně bylo důležité najít spolehlivost, a co se tohoto týče, spadl nám kámen ze srdce. Bylo důležité nemít poruchu, protože jsem přesvědčený, že na straně rychlosti jsme se velmi zlepšili. Tento Mercedes je nejsilnější tým, jaký jsem viděl za posledních 10 let a kdo je chce porazit, musí trochu riskovat."