Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Komise F1 nakonec nerozhodla

Komise F1 nakonec nerozhodla

Vývoj širších a rychlejších vozů ale může běžet naplno.

V Biggin Hill se včera setkali nejprve členové Strategické skupiny 1 a později odpoledne i členové Komise F1, aby definitivně uzavřeli pravidla pro sezónu 2017, což se jim ale opět nepodařilo.

Na programu byly především otázky ohledně motorů, ale setkání nejmocnějších lidí F1 bylo zároveň poslední příležitostí na úpravu již dohodnutých pravidel pro vozy sezóny 2017, nebo dokonce jejich úplné zrušení, jak navrhoval Toto Wolff, šéf Mercedesu. Na dopoledním setkání Strategické skupiny Wolffův návrh nenašel téměř žádnou podporu a nepodařilo se dohodnout ani na žádných úpravách v oblasti vozů. Tato oblast je už tedy zřejmě uzavřena a příští rok se nám v zimních testech předvedou o 5 sekund rychlejší vozy, které by měly být i estetičtější díky širším pneumatikám, nižšímu a širšímu zadnímu křídlu a celkově větší šířce vozu. Analýzy tvrdí, že nové vozy budou na rovinkách pomalejší než současné, ale jezdci si užijí vysoké přetížení v zatáčkách, přičemž největší rozdíl bude vidět v těch nejrychlejších.
 
Neuzavřená zůstala oblast motorů. Čtyři automobilky dodávající pohonné jednotky, Mercedes, Ferrari, Renault a Honda, měly předložit návrh na vyřešení problémů ohledně ceny motorů pro zákaznické týmy, dostupnosti motorů pro zákaznické týmy (alias garanci, že se nebude opakovat loňská situace Red Bullu), nízké hlučnosti a velkých rozdílů ve výkonu pohonných jednotek. Do této skupiny se přidává otázka spotřeby paliva, která je od roku 2014 omezena na 100 kilogramů na vůz a závod a zároveň průtok paliva nesmí nikdy přesáhnout hodnotu odpovídající 100 kilogramům za hodinu, co by mohlo být pro vozy s větším aerodynamickým odporem málo.

Tady se informace různí. Podle Motorsportu se Strategická skupina dokázala dohodnout, ale na odpoledním zasedání Komise, která má podstatně více členů než Strategická skupina, nepřišli zástupci organizátorů závodů a bez nich pravidla nemohla být odsouhlasena. Podle Autosportu Komise prostě s návrhem nebyla spokojená v bodech garance dostupnosti a nákladů na pohonné jednotky, proto ho vrátila Strategické skupině na úpravu. V každém případě by se mělo rozhodnout nejpozději do 30. dubna prostřednictvím elektronického hlasování.