Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault spokojený s novými pravidly

Renault spokojený s novými pravidly

Jezdci budou dostávat 3 motory za 12 milionů eur.

Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport, během rozhovoru pro Motorsport prozradil, jak chtějí automobilky vyřešit dva zásadní problémy hybridních pohonných jednotek a je přesvědčený, že zítra budou změny odsouhlaseny elektronickým hlasováním členů Komise F1.

Čtyři Automobilky dostaly ještě na konci roku 2015 úkol vyřešit 4 problémy - cenu pohonných jednotek, jejich dostupnost pro nezávislé týmy, nízkou hlučnost a velké rozdíly ve výkonu. Řešení posledního zmíněného úkolu je nejjednodušší - nebude se dělat nic. Při stabilních pravidlech se rozdíly mezi konkurenty přirozeně zmenšují, což potvrzují výsledky z prvních závodů letošní sezóny.

Problém ceny se částečně vyřeší standardizací některých dílů. Několik drahých dílů, které beztak ani jednomu z výrobců nedávají výhodu ani prostor na další vývoj, budou nahrazeny levnější jednotnou alternativou a rozložení sil se tím nezmění. Zároveň se od roku 2018 omezí počet pohonných jednotek na jezdce a sezónu na 3.

"Úplně rozumím obavám majitele komerčních práv, FIA a týmů ohledně motorů, jejich ceny a rozdílů ve výkonu," řekl Abiteboul. "Ale podívejme se na fakta a realitu. Podle mě je zřejmé, že Honda a Renault dohánějí ostatní. Jsme otevřený sadě pravidel, která sníží počet vyráběných pohonných jednotek, což automaticky sníží cenu a pomůže malým týmům.

Také vidím postoj Red Bullu a jeho loňskou zábavnou strategii ohledně motorů. Přitom máme motor, který jim dal příležitost dostat se v Šanghaji do první řady a momentálně jsou třetím týmem Poháru konstruktérů. Takže tyto věci se samy regulují a přestože jsem Francouz, mám radši, když věci fungují bez regulace.

Co se ceny týče, během pár let se můžeme dostat na 12 milionů (eur), protože budeme mít menší náklady na vývoj a budeme vyrábět méně kusů. 12 milionů je akceptovatelné číslo. Víceméně se tak vrátíme na historické minimum. Motory V8 sice stály 8 až 9 milionů, ale pokud si k tomu připočtete cenu KERS-u, dostanete se blízko k 12 milionům.
"
 
Žádný tým nekritizuje hybridní pohonné jednotky a současná motorová pravidla tak tvrdě jako Red Bull, který s motory V8 v období zmraženého vývoje získal čtyři tituly mistra světa a čtyři poháry konstruktérů. Abiteboul vysvětluje, že problémy i stížnosti Red Bull Racingu plynou z jeho unikátní situace. Nedělí peníze stejně jako ostatní velké týmy, ale ani jako malé soukromé týmy.

"Red Bull je na rozdíly v motorech velmi citlivý, protože pokud může být motor výhodou nebo nevýhodou, zamíchá to pořadím týmů. Rozumím, proč to pro tým velikosti Red Bullu není akceptovatelné. Ale bohužel, pokud chce být Red Bull opravdu nezávislý, musí si postavit vlastní motor. Peníze na to má, stačí se podívat na příjmy (od FOM).

Mohl se rozhodnout vyvíjet vlastní motor, vždyť jeho konkurenti dostávají stejné peníze a vyvíjejí z nich i motor, takže zde vzniká nevyrovnaná situace. Mají peníze, ale nemusí je dávat do vývoje motoru, takže je použijí na straně šasi a jezdců a tam budou ve výhodě, ale nikde nebudou znevýhodněni. Velmi chytré, to se jim musí uznat."