FIA definitivně schválila nová motorová pravidla
Žetony končí a motory budou muset být spolehlivější.
Světová rada motorsportu už schválila nová pravidla týkající se pohonných jednotek F1 v letech 2017 až 2020 a díky tiskové zprávě máme definitivní seznam změn a novinek.
náklady
Bylo dosaženo dohody o snížení ceny pohonných jednotek pro zákazníky i redukci nákladů na jejich výrobu.
V roce 2017 klesne cena pohonných jednotek o 1 milion eur na sezónu.
Od roku 2018 klesne cena pohonných jednotek o další 3 miliony eur na sezónu.
Snížení ceny pohonných jednotek bude dosaženo úpravami sportovních i technických pravidel včetně snížení počtu elementů pohonné jednotky na jezdce a sezónu.
dodávání
Žádnému týmu už nehrozí, že zůstane bez pohonných jednotek. Proces homologace bude zahrnovat "povinnost dodávat", která bude aktivována, pokud některý z týmů v té době ještě nebude mít smlouvu se žádným ze čtveřice dodavatelů.
snižování rozdílů ve výkonu
Od sezóny 2017 již nebude platit žetonový systém
V letech 2017 a 2018 začnou platit omezení v oblastech hmotnosti částí pohonné jednotky, rozměrech, materiálech a plnicího tlaku.
zvuk
Výrobci pohonných jednotek už nastartovali slibný vývojový program zaměřený na další zlepšení zvuku pohonných jednotek. Výsledek se má dostavit nejpozději v roce 2018.
Zpráva není tak podrobná, jak bychom si přáli a některé věci ještě budou muset být vysvětleny. Počet pohonných jednotek pravděpodobně klesne na 3 na jezdce a sezónu, ale možná se zvýší na 4, pokud bude mít sezóna více než 20 závodů, jako je tomu letos. Také nevíme, jak se budou vybírat motory pro tým bez smlouvy, který za ně pravděpodobně zaplatí 12 milionů eur, jak se navrhovalo před hlasováním Komise F1.
náklady
Bylo dosaženo dohody o snížení ceny pohonných jednotek pro zákazníky i redukci nákladů na jejich výrobu.
V roce 2017 klesne cena pohonných jednotek o 1 milion eur na sezónu.
Od roku 2018 klesne cena pohonných jednotek o další 3 miliony eur na sezónu.
Snížení ceny pohonných jednotek bude dosaženo úpravami sportovních i technických pravidel včetně snížení počtu elementů pohonné jednotky na jezdce a sezónu.
dodávání
snižování rozdílů ve výkonu
Od sezóny 2017 již nebude platit žetonový systém
V letech 2017 a 2018 začnou platit omezení v oblastech hmotnosti částí pohonné jednotky, rozměrech, materiálech a plnicího tlaku.
zvuk
Výrobci pohonných jednotek už nastartovali slibný vývojový program zaměřený na další zlepšení zvuku pohonných jednotek. Výsledek se má dostavit nejpozději v roce 2018.
Zpráva není tak podrobná, jak bychom si přáli a některé věci ještě budou muset být vysvětleny. Počet pohonných jednotek pravděpodobně klesne na 3 na jezdce a sezónu, ale možná se zvýší na 4, pokud bude mít sezóna více než 20 závodů, jako je tomu letos. Také nevíme, jak se budou vybírat motory pro tým bez smlouvy, který za ně pravděpodobně zaplatí 12 milionů eur, jak se navrhovalo před hlasováním Komise F1.