Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ricciardo: Prostě jsme zahodili vítězství

Ricciardo: Prostě jsme zahodili vítězství

Nechápe, proč dostal horší strategii.

Na konci prvního kola byl Daniel Ricciardo první a seděl ve voze, který nakonec do cíle dovezl vítěze závodu. I tak se ale v cíli radoval Max Verstappen, ačkoli Ricciardo neudělal žádnou zřejmou chybu, ani se nenechal předjet. Jak se to tedy odehrálo?

Za dvojicí vozů s červeným býkem jezdil Sebastian Vettel v rychlejším voze s černým hřebcem a když zajel na výměnu pneumatik, Red Bull udělal s Ricciardem totéž a dal mu i stejnou směs pneumatik a vrátil ho před Vettela. Jejich týmoví kolegové, Max Verstappen a Kimi Räikkönen, zůstali na trati. Ferrari ale brzděnému Vettelovi naordinovali riskantní strategii a velmi brzy ho povolalo i na třetí zastávku, na což už ale Red Bull nezareagoval okamžitě a Ricciardo přezul o pár kol později. Třízastávková strategie ale nebyla vítězná, Verstappen i Räikkönen závod dokončili se dvěma zastávkami u mechaniků. Ricciardo je přitom přesvědčený, že kdyby taky zůstal na trati, ubránil by první místo.

"Není těžké vidět Maxe na pódiu, ale je těžké nebýt na pódiu," řekl Ricciardo krátce po vystoupení z vozu. "Byli jsme ve vedení, bylo to naše. Mercedes udělal tu chybu v 1. kole a závod jsme měli ve svých rukou. Prošli jsme na tři zastávky, udělali jsme to příliš pozdě a přitom by nestačilo předjet Seba. Musel bych předjet tři vozy, přitom jsme věděli, že na to nemáme rychlost a že na této trati se hodně těžko předjíždí. Nedává to smysl. Tehdy jsem si myslel, že to děláme proto, že to udělají i ostatní. Je to frustrující. Myslím si, že jsme dnes prostě zahodili vítězství."

Ricciardo ani nevěděl, kdy se tým rozhodl pro tři zastávky.

"Nevím, ještě jsem s nikým nemluvil. Samozřejmě se nyní těší z pódia, což je pochopitelné, ale nerozumím, proč vybrali mě. Obvykle dostane lepší strategii ten vepředu, ale dnes ne."
 
Christian Horner zatím strategii vysvětlil jednoduše pouze potřebou co nejlépe pokrýt oba vozy Ferrari.

"Po dobré kvalifikaci a bez mercedesů jsme potřebovali především pokrýt Ferrari. Byli možná stejně rychlí jako my a možná i rychlejší, když zrovna byli v čistém vzduchu."