Toro Rosso bude chtít nejnovější pohonné jednotky
Rok staré motory Ferrari jsou pouze jednorázovým řešením.
Loni byly oba týmy Red Bullu zahnány do kouta hrozbou, že zůstanou bez dodavatele motorů, proto musely vzít, co jim bylo nabídnuto. Red Bull Racing se vrátil k Renaultu a Scuderia Toro Rosso požádala FIA o výjimku z pravidla, podle něhož mají všechny týmy dostávat pohonné jednotky homologované pro aktuální sezónu, díky čemuž se dohodlo s Ferrari. To však bylo pouze dočasným řešením a příští rok už chce italská stáj aktuální verzi pohonné jednotky, v čem ji podporují i nová pravidla a "záchranná síť" pro týmy, které si nedokážou najít dodavatele.
"Máme dostat stejnou specifikaci," řekl Autosportu šéf týmu, Franz Tost. "Minulý rok jsme byli zahnáni do kouta kvůli pozdnímu rozhodnutí, takže jsme museli vzít to, co nám bylo nabídnuto. Teď jsme v odlišné situaci a budeme chtít stejnou specifikaci pohonné jednotky."
"Máme dostat stejnou specifikaci," řekl Autosportu šéf týmu, Franz Tost. "Minulý rok jsme byli zahnáni do kouta kvůli pozdnímu rozhodnutí, takže jsme museli vzít to, co nám bylo nabídnuto. Teď jsme v odlišné situaci a budeme chtít stejnou specifikaci pohonné jednotky."
FIA zkontroluje smlouvy už 1. června, a pokud některá stáj ještě nebude mít dodavatele, začne situaci sama řešit, což může vést až k tomu, že Toro Rosso bude "vnuceno" výrobci motorů s nejnižším počtem týmů. To bude pravděpodobně Honda, ale spekuluje se, že ta má ještě pro příští rok výjimku, protože je v šampionátu jen od loňské sezony. Jelikož seznam odběratelů Mercedesu již známe a víme, že se na něm nic nemění, zůstávají asi už jen dvě možnosti. Toro Rosso se buď dohodne s Ferrari a bude dostávat stejné pohonné jednotky jako Sauber a Haas, nebo se vrátí k Renaultu.