Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kam se poděly pneumatiky?

 Kam se poděly pneumatiky?

Red Bull vysvětlil včerejší selhání

Obrovské rozčarování Daniela Ricciarda z obsazení až druhého místa ve Velké ceně Monaka snad netřeba připomínat. Ricciardo byl na čele závodu s pohodlným náskokem k absolvování poslední zastávky v boxech, ale když se objevil v boxové uličce, mechanici ještě neměli připraveny pneumatiky. Šéf Red Bull Racingu vysvětlil, jak mohlo dojít k takovému selhání. Součástí vysvětlení jsou malé garáže uprostřed městského okruhu a usychající asfalt, kvůli kterému se hledalo místo pro tři typy slicků a dva typy pneumatik na mokrou trať.

"Tady v Monaku je to tak, že na boxovou zídku se jde nahoru po schodech a do garáže dolů po schodech a pneumatiky se zahřívají v garáži i za ní. Naneštěstí, sada, kterou jsme mu chtěli dát, nebyla po ruce. Měli jsme ji až v zadní části garáže. Zmatek nastal, protože jsme pro něj původně měli připraveny měkké pneumatiky. Když se rozhodlo o změně, super-měkké pneumatiky byly v zadní části naší garáže. Nebylo možné dostat je na vůz včas, což nás nakonec stálo asi tak 10 sekund," vysvětlil Christian Horner.

"Daniel i navzdory tomuto zdržení vyjel vedle Hamiltona, což svědčí o tom, jaké dobré poslední kolo měl Daniel a jaké pomalé bylo Lewisovo. Celý tým je zdrcený, že jsme takto přišli o vítězství."
 
Po závodu se s tím už samozřejmě nedalo nic dělat, pouze se Ricciardovi omluvit.

"Jsme tým a vyhráváme i prohráváme společně a jediné, co můžeme udělat, je omluvit se Danielovi, že jsme se dnes o něj nepostarali dost dobře. On udělal všechno správně. V sobotu jsme získali pole position a během závodu jsme vše ostatní udělali dobře včetně zastávky kvůli přechodným pneumatikám, což byla dobrá volba před přechodem na slicky. Bohužel jsme doplatili na chybu v komunikaci mezi boxovou zídkou nahoře a lidmi dole pečujícími o pneumatiky."