FIA zveřejnila detaily Alonsovy nehody
305 km/h a 46G.
FIA publikovala zprávu z nehody Fernanda Alonsa v Austrálii, ze které vyvázl téměř nezraněn, ale jeho MP4-31 po ní už ani zdaleka nepřipomínalo monopost F1. Nárazy kompletně zdemolovaly i pohonnou jednotku a jezdci byl později diagnostikován pneumotorax a prasklé žebro.
Podle zjištění FIA se Alonso pokusil Estebana Gutiérreze předjet v rychlosti 312 km/h a vrazil do něj v rychlosti 305 km/h. Se zlomeným závěsem kola poté, stále ve velmi vysoké rychlosti, zamířil vstříc bariéře na okraji trati. Během nárazu bylo jeho tělo na okamžik vystaveno laterální deceleraci o síle 45G.
To ale ještě zdaleka nebylo vše, vůz s předními koly jen visícími na bezpečnostních lankách rychle bokem sklouzl po asfaltu i trávě, ale po kontaktu se štěrkem se vůz otočil kolem své podélné osy, což pro Alonsa znamenalo další vysoké přetížení, tentokrát o síle 46G. Vůz se ve vzduchu otočil o 540° a ve vzduchu strávil 0.9 sekundy. A do třetice, při přistání vozu na zadní nárazové struktuře byl závodník vystaven podélné akceleraci 20G.
V závěru zprávy FIA nepochybuje, že Alonso vyvázl bez vážných zranění jen díky řadě povinných bezpečnostních systémů každého vozu F1.
Podle zjištění FIA se Alonso pokusil Estebana Gutiérreze předjet v rychlosti 312 km/h a vrazil do něj v rychlosti 305 km/h. Se zlomeným závěsem kola poté, stále ve velmi vysoké rychlosti, zamířil vstříc bariéře na okraji trati. Během nárazu bylo jeho tělo na okamžik vystaveno laterální deceleraci o síle 45G.
To ale ještě zdaleka nebylo vše, vůz s předními koly jen visícími na bezpečnostních lankách rychle bokem sklouzl po asfaltu i trávě, ale po kontaktu se štěrkem se vůz otočil kolem své podélné osy, což pro Alonsa znamenalo další vysoké přetížení, tentokrát o síle 46G. Vůz se ve vzduchu otočil o 540° a ve vzduchu strávil 0.9 sekundy. A do třetice, při přistání vozu na zadní nárazové struktuře byl závodník vystaven podélné akceleraci 20G.
V závěru zprávy FIA nepochybuje, že Alonso vyvázl bez vážných zranění jen díky řadě povinných bezpečnostních systémů každého vozu F1.