Alonso nechtěl odstoupit ze závodu
Chtěl zastavit, ale…
Mezi fanoušky i nepřejícníky Fernanda Alonsa v neděli vzbudila pozornost zvláštní žádost, kterou si inženýři McLarenu na boxové zídce vyslechli pár kol před cílem. "Mohu teď zastavit?" zeptal se Alonso, ačkoliv jezdil na 11. místě a porucha nebo jezdecká chyba kohokoliv před ním mohla znamenat zisk bodu. O Alonsovi jdou chýry, že ho jízda mimo bodovaných pozic už nebaví a občas závod ukončí předčasně i bez toho, aby měl vůz nebo motor závažnou poruchu. Věci ale nejsou takové, jaké se mohou zdát.
"Byli jsme mimo bodů a na té sadě pneumatik jsem jel už asi 55 kol, takže bylo těžké alespoň se udržet na trati. Přitom třeba bylo možné udělat další zastávku, aniž bychom přišli o body a zároveň bychom byli o něco rychlejší a užil bych si poslední kola. Ale byl by to risk, protože jsme ještě měli šanci získat bod," vysvětlil Alonso důvod, proč chtěl zastavit a vrátit se na trať na nových, pravděpodobně ultra-měkkých pneumatikách.
Španěl však zároveň přiznává, že jeho závod nebyl zrovna zábavný.
"Během zastávky jsme měli problém, nefungovala (signální) světla. Přišel jsem o několik pozic, a když jsem se ocitl na 14. pozici, byl jsem si jistý, že bez safety caru nebo něčeho podobného… A nic takového se nestalo, takže to byl nejnudnější závod na světě."
A v na novém rychlém městském okruhu v Baku na tom McLaren může být ještě hůř.
"Byl to těžký závod. Neměli jsme rychlost na to, abychom mohli bojovat o body, ale snažili jsme se, udělali jsme maximum a pokusíme se zlepšit, aby další závod byl o něco lepší. Příští týden to ale může být ještě horší, protože to bude velmi rychlá trať, ale pokusíme se zlepšit."
"Byli jsme mimo bodů a na té sadě pneumatik jsem jel už asi 55 kol, takže bylo těžké alespoň se udržet na trati. Přitom třeba bylo možné udělat další zastávku, aniž bychom přišli o body a zároveň bychom byli o něco rychlejší a užil bych si poslední kola. Ale byl by to risk, protože jsme ještě měli šanci získat bod," vysvětlil Alonso důvod, proč chtěl zastavit a vrátit se na trať na nových, pravděpodobně ultra-měkkých pneumatikách.
Španěl však zároveň přiznává, že jeho závod nebyl zrovna zábavný.
"Během zastávky jsme měli problém, nefungovala (signální) světla. Přišel jsem o několik pozic, a když jsem se ocitl na 14. pozici, byl jsem si jistý, že bez safety caru nebo něčeho podobného… A nic takového se nestalo, takže to byl nejnudnější závod na světě."
A v na novém rychlém městském okruhu v Baku na tom McLaren může být ještě hůř.
"Byl to těžký závod. Neměli jsme rychlost na to, abychom mohli bojovat o body, ale snažili jsme se, udělali jsme maximum a pokusíme se zlepšit, aby další závod byl o něco lepší. Příští týden to ale může být ještě horší, protože to bude velmi rychlá trať, ale pokusíme se zlepšit."