Red Bullu chyběl přítlak
Drobné smyky v zatáčkách zničily pneumatiky.
Red Bull má za sebou jeden ze zatím nejhorších závodů této sezony (i když se nemůže rovnat VC Ruska). Z Ázerbájdžánu si tým aspirující na konečné druhé místo v Poháru konstruktérů odnáší pouze 10 bodů, a to ještě může být rád, že jeho jezdcům vyšel poslední stint. Na začátku závodu přitom Daniel Ricciardo stíhal tempu vedoucího Nica Rosberga…
"Po startu jsme se dostali do dobré pozice a cílem bylo dostat Nica," řekl po závodě Ricciardo. "Úspěšně jsme drželi druhou pozici a v prvních kolech jsem měl z vozu dobrý pocit, hlavně když jsem viděl, že Sebastian (Vettel) mě nedohání. Po třetím kole se začala klouzat zadní část a nedalo se to nijak překonat. Z velkého optimismu jsem upadl do nejistoty. Nemyslím si, že jsme měli špatnou strategii. Ideální by byla jedna zastávka, ale museli jsme se adaptovat a situace nás dotlačila do dvouzastávkové strategie."
Prostřední stint nebyl o moc lepší a Red Bull začal opět získávat ztracené pozice až na odolných středně-tvrdých pneumatikách.
"Můj závod měl náročný start, ale dobrý konec," řekl Max Verstappen. "Na super-měkkých i měkkých jsme měli příliš velkou degradaci na zadních kolech, ale když jsme obuli středně-tvrdé, jako bych dostal křídla. Moje časy pěkně klesaly a dokázal jsem se vrátit na osmou a téměř na sedmou příčku. S mým místem na startu by bylo náročné dohnat vozy vpředu, ale myslím, že nakonec jsme odvedli dobrou práci."
"Po startu jsme se dostali do dobré pozice a cílem bylo dostat Nica," řekl po závodě Ricciardo. "Úspěšně jsme drželi druhou pozici a v prvních kolech jsem měl z vozu dobrý pocit, hlavně když jsem viděl, že Sebastian (Vettel) mě nedohání. Po třetím kole se začala klouzat zadní část a nedalo se to nijak překonat. Z velkého optimismu jsem upadl do nejistoty. Nemyslím si, že jsme měli špatnou strategii. Ideální by byla jedna zastávka, ale museli jsme se adaptovat a situace nás dotlačila do dvouzastávkové strategie."
Prostřední stint nebyl o moc lepší a Red Bull začal opět získávat ztracené pozice až na odolných středně-tvrdých pneumatikách.
"Můj závod měl náročný start, ale dobrý konec," řekl Max Verstappen. "Na super-měkkých i měkkých jsme měli příliš velkou degradaci na zadních kolech, ale když jsme obuli středně-tvrdé, jako bych dostal křídla. Moje časy pěkně klesaly a dokázal jsem se vrátit na osmou a téměř na sedmou příčku. S mým místem na startu by bylo náročné dohnat vozy vpředu, ale myslím, že nakonec jsme odvedli dobrou práci."
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, už zjistil, že problém byl v nastavení vozu na příliš nízký přítlak.
"S odnímáním přítlaku jsme zašli až na hranu," přiznává Horner. "V prvních kolech bylo všechno ideální a Daniel nám řekl, že nemá problém držet krok s Nicem, nemusí se ani extra snažit. A najednou bum, zadní pneumatiky byly ve velkých problémech. Zjistili jsme, že naše ideální okno bylo příliš úzké, počasí obralo vůz o další část přítlaku a vůz se už příliš klouzal, což způsobilo drolení zadních pneumatik. Jakmile se tak stane, začne velké utrpení."
Red Bull tedy možná bude muset být při nastavování vozu na minimální přítlak opatrnější, což není dobrá zpráva před jeho domácím závodem na rychlém Red Bull Ringu.
"Rakousko pro nás bude určitě výzvou. Myslím, že je to jeden ze tří okruhů, kde nejvíce potřebujete koňské síly. Letos možná dáme doprostřed hlavní rovinky šikanu!"
"S odnímáním přítlaku jsme zašli až na hranu," přiznává Horner. "V prvních kolech bylo všechno ideální a Daniel nám řekl, že nemá problém držet krok s Nicem, nemusí se ani extra snažit. A najednou bum, zadní pneumatiky byly ve velkých problémech. Zjistili jsme, že naše ideální okno bylo příliš úzké, počasí obralo vůz o další část přítlaku a vůz se už příliš klouzal, což způsobilo drolení zadních pneumatik. Jakmile se tak stane, začne velké utrpení."
Red Bull tedy možná bude muset být při nastavování vozu na minimální přítlak opatrnější, což není dobrá zpráva před jeho domácím závodem na rychlém Red Bull Ringu.
"Rakousko pro nás bude určitě výzvou. Myslím, že je to jeden ze tří okruhů, kde nejvíce potřebujete koňské síly. Letos možná dáme doprostřed hlavní rovinky šikanu!"