Hamilton se obává strategie Ferrari
Ultra-měkké pneumatiky moc nevydrží.
Lewis Hamilton se obává, že strategický tah Ferrari by ho zítra mohl obrat o vítězství. Úřadující mistr a jeho vůz nejlépe zvládli dramatický závěr poslední části kvalifikace, v níž se na vrcholu tabulky alespoň na chvíli objevili i Kimi Räikkönen nebo Nico Hülkenberg a zítra odstartuje z pole position. Pokud trať nebude mokrá, bude mít ultra-měkké pneumatiky, zatímco jezdci Ferrari i Red Bullu budou mít odolnější super-měkké pneumatiky.
Jezdec, který postoupil do Q3, do závodu startuje na té sadě pneumatik, se kterou zajel nejrychlejší kolo v Q2, tedy kolo, kterým postoupil do finálové části. Ferrari v Q2 zariskovalo a své jezdce nechalo opustit garáž na pneumatikách s červeným pruhem. Když byly výsledkem dobré časy obou jezdců, Red Bull se promptně přizpůsobil a jeho jezdci na super-měkkých pneumatikách překonali své časy na ultra-měkkých. Mercedes se pokusil o totéž, ale jeho jezdcům v překonání svých vlastních časů zabránil déšť, takže Rosberg i Hamilton se museli vrátit do garáže. Hamilton dnes dopoledne zkoušel jízdu na ultra-měkkých pneumatikách s plnou nádrží a po osmi kolech byly zadní zcela zničené. Zítra by ho brzká zastávka mohla hodit za pomalejší vozy.
"Prostě jsem udělal, co ode mne tým chtěl," řekl vítěz kvalifikace o průběhu Q2. "Myslím, že naši stratégové považovali ultra-měkké za lepší volbu. Měl jsem k dispozici super-měkké, a když jsme viděli, co dělá Ferrari, chtěli jsme to zkusit, ačkoli je tam rozdíl v rychlosti.
Tvrdší pneumatiky by přirozeně měly vydržet déle, takže se nezdá, že by se rozhodli špatně. Podle mě ultra-měkké nejsou vhodné pro závod, bude problém dostat z nich potřebný počet kol. Bude to zajímavé. Spoléhám na to, že po startu budou měkčí pneumatiky výhodou. V tréninku mi tyto pneumatiky vydržely (v dobrém stavu) čtyři kola, Nico řekl pět, takže to nebude jednoduchá situace."
Jezdec, který postoupil do Q3, do závodu startuje na té sadě pneumatik, se kterou zajel nejrychlejší kolo v Q2, tedy kolo, kterým postoupil do finálové části. Ferrari v Q2 zariskovalo a své jezdce nechalo opustit garáž na pneumatikách s červeným pruhem. Když byly výsledkem dobré časy obou jezdců, Red Bull se promptně přizpůsobil a jeho jezdci na super-měkkých pneumatikách překonali své časy na ultra-měkkých. Mercedes se pokusil o totéž, ale jeho jezdcům v překonání svých vlastních časů zabránil déšť, takže Rosberg i Hamilton se museli vrátit do garáže. Hamilton dnes dopoledne zkoušel jízdu na ultra-měkkých pneumatikách s plnou nádrží a po osmi kolech byly zadní zcela zničené. Zítra by ho brzká zastávka mohla hodit za pomalejší vozy.
"Prostě jsem udělal, co ode mne tým chtěl," řekl vítěz kvalifikace o průběhu Q2. "Myslím, že naši stratégové považovali ultra-měkké za lepší volbu. Měl jsem k dispozici super-měkké, a když jsme viděli, co dělá Ferrari, chtěli jsme to zkusit, ačkoli je tam rozdíl v rychlosti.
Tvrdší pneumatiky by přirozeně měly vydržet déle, takže se nezdá, že by se rozhodli špatně. Podle mě ultra-měkké nejsou vhodné pro závod, bude problém dostat z nich potřebný počet kol. Bude to zajímavé. Spoléhám na to, že po startu budou měkčí pneumatiky výhodou. V tréninku mi tyto pneumatiky vydržely (v dobrém stavu) čtyři kola, Nico řekl pět, takže to nebude jednoduchá situace."
Nico Rosberg je v ještě složitější situaci, kvůli penalizaci bude startovat až ze šestého místa a potřeboval by výborný start. Pokud si Hamilton udrží první místo, mohou pro něj být ultra-měkké pneumatiky na pár kol výhodou a bude mít možnost vybudovat si náskok, Rosberg ale tyto kola pravděpodobně stráví bojem o pozice. Jeho naděje se upírají k předpovědi počasí, na chladnějším asfaltu by prý ultra-měkké pneumatiky mohly vydržet více kol.
Hamilton se vyjádřil i k nebezpečnosti obrubníků, které mají na svědomí už tři zlomené závěsy kol vozů tří různých týmů.
"Nemohu mluvit jménem všech jezdců, ale podle mě jsou ty žluté obrubníky dost nebezpečné. Už jsme viděli několik incidentů. Jak dlouho potrvá, než některý z vozů skončí ve zdi a někdo se zraní? Jsem si jistý, že Charlie (Whiting) a FIA se tím již zabývají. Určitě se to dá udělat lépe. Záměr je správný, nechtějí nás nechat jezdit mimo trať, ale možná bude třeba hledat jiné řešení."
Hamilton se vyjádřil i k nebezpečnosti obrubníků, které mají na svědomí už tři zlomené závěsy kol vozů tří různých týmů.
"Nemohu mluvit jménem všech jezdců, ale podle mě jsou ty žluté obrubníky dost nebezpečné. Už jsme viděli několik incidentů. Jak dlouho potrvá, než některý z vozů skončí ve zdi a někdo se zraní? Jsem si jistý, že Charlie (Whiting) a FIA se tím již zabývají. Určitě se to dá udělat lépe. Záměr je správný, nechtějí nás nechat jezdit mimo trať, ale možná bude třeba hledat jiné řešení."