Wehrlein získal bod, může mít cenu milionů dolarů
Manor se posunul na desáté místo.
Pascal Wehrlein si z Rakouska odváží jeden bod za desáté místo. Jeden bod stačí, aby se Manor v Poháru konstruktérů posunul nad Sauber, který má na kontě nulu. Pokud jezdci švýcarského týmu nebudou bodovat až do konce sezóny, bude mít tento jeden Wehrleinův bod cenu milionů amerických dolarů z balíku, který týmům vyplácí Formula One Management.
Úřadující šampion série DTM v pomalém voze Manoru startoval z výborného dvanáctého místa, ale během závodu se ocitl na posledním místě a daleko za středem pole. Safety Car ho zastihl po výměně pneumatik a o kolo pozadu za čelem závodu. Ještě před stáhnutím safety caru z trati bylo Wehrleinovi umožněno předjet celý vláček, ale v době restartu závodu na něj ztrácel ještě 12 sekund. Přesto si našel cestu až na 11. místo, pak už stačilo jen odstoupení Sergia Péreze v posledním kole závodu.
"Za těchto okolností je desáté místo úžasné," řekl Němec. "Uprostřed závodu jsem si myslel, že můj závod skončil, protože výjezd safety caru přišel v opravdu velmi nevhodný moment. Ale i tak jsem na to pořád tlačil a přitom jsem se musel starat o pneumatiky, protože jsem nechtěl zastavit ještě jednou. V posledních kolech závodu jsem bojoval s Bottasem a Gutiérrezem. Tým mi řekl, že musím Gutiérreze udržet za sebou, přestože má novější pneumatiky, abych měl šanci získat bod. Byl to pořádně náročný závod.
Když jsem protnul cílovou čáru, podíval jsem se na obrazovku a viděl své jméno na desátém místě. Napadlo mě, že to byl Pérez, ale musel jsem se zeptat týmu. Ztrácel jsem kolo a nebyl jsem si jistý, co v takovém případě říkají pravidla. Zeptal jsem se, jestli jsem tedy desátý nebo jedenáctý a oni mi řekli, že je to desáté místo. Úžasné!"
Úřadující šampion série DTM v pomalém voze Manoru startoval z výborného dvanáctého místa, ale během závodu se ocitl na posledním místě a daleko za středem pole. Safety Car ho zastihl po výměně pneumatik a o kolo pozadu za čelem závodu. Ještě před stáhnutím safety caru z trati bylo Wehrleinovi umožněno předjet celý vláček, ale v době restartu závodu na něj ztrácel ještě 12 sekund. Přesto si našel cestu až na 11. místo, pak už stačilo jen odstoupení Sergia Péreze v posledním kole závodu.
"Za těchto okolností je desáté místo úžasné," řekl Němec. "Uprostřed závodu jsem si myslel, že můj závod skončil, protože výjezd safety caru přišel v opravdu velmi nevhodný moment. Ale i tak jsem na to pořád tlačil a přitom jsem se musel starat o pneumatiky, protože jsem nechtěl zastavit ještě jednou. V posledních kolech závodu jsem bojoval s Bottasem a Gutiérrezem. Tým mi řekl, že musím Gutiérreze udržet za sebou, přestože má novější pneumatiky, abych měl šanci získat bod. Byl to pořádně náročný závod.
Když jsem protnul cílovou čáru, podíval jsem se na obrazovku a viděl své jméno na desátém místě. Napadlo mě, že to byl Pérez, ale musel jsem se zeptat týmu. Ztrácel jsem kolo a nebyl jsem si jistý, co v takovém případě říkají pravidla. Zeptal jsem se, jestli jsem tedy desátý nebo jedenáctý a oni mi řekli, že je to desáté místo. Úžasné!"