Pro Ricciarda zůstává Verstappenova rychlost záhadou
Nový kolega to s pneumatikami umí.
Daniel Ricciardo v Silverstone přiznal, že i přes snahu se mu nepodařilo zjistit, proč byl Max Verstappen minulý víkend o tolik rychlejší. Nějakým způsobem se mu dařilo mnohem lépe zacházet s pneumatikami a odměnou mu byla oslava na stupních vítězů, zatímco Ricciardo se smiřoval s pátým místem. V nastavení jejich vozů žádné výrazné rozdíly nenašel, takže mu zbývá zkoumat jeho způsob průjezdu zatáček.
"Podívali jsme se na to. Hledali jsme, co by se dalo udělat jinak nebo lépe, abychom pneumatiky udrželi při životě, ale nenašli jsme nic velkého," řekl Australan. "Také loni bylo pár závodů, po kterých jsme prostě neměli konkrétní odpovědi a toto byl jeden z takových závodů. To je nejjednodušší odpověď, i když to vlastně není odpověď.
Pokud tyto pneumatiky dostanete trochu mimo jejich okna, nebo (teplotu) příliš vysoko, nebo příliš nízko, ztratí něco ze své rychlosti. A přitom se to může dít jen v některých zatáčkách. Takže se to nadále budeme snažit pochopit. Když jsme se podívali na rozdíly mezi vozy, nebylo tam nic zřejmé v nastavení, ani v ničem jiném. Samozřejmě se věnuji tomu, zda jsem dělal v zatáčkách něco odlišně, nebo nějak jinak zatěžoval pneumatiky."
"Podívali jsme se na to. Hledali jsme, co by se dalo udělat jinak nebo lépe, abychom pneumatiky udrželi při životě, ale nenašli jsme nic velkého," řekl Australan. "Také loni bylo pár závodů, po kterých jsme prostě neměli konkrétní odpovědi a toto byl jeden z takových závodů. To je nejjednodušší odpověď, i když to vlastně není odpověď.
Pokud tyto pneumatiky dostanete trochu mimo jejich okna, nebo (teplotu) příliš vysoko, nebo příliš nízko, ztratí něco ze své rychlosti. A přitom se to může dít jen v některých zatáčkách. Takže se to nadále budeme snažit pochopit. Když jsme se podívali na rozdíly mezi vozy, nebylo tam nic zřejmé v nastavení, ani v ničem jiném. Samozřejmě se věnuji tomu, zda jsem dělal v zatáčkách něco odlišně, nebo nějak jinak zatěžoval pneumatiky."
Ricciardo byl ještě konkrétnější a prozradil, že problém byl s přehříváním pneumatik. Jejich teplotu tedy mohl snížit méně agresivní jízdou, ale nic by mu to nepomohlo, protože by tím pádem byl beztak pomalejší a přišel o svou dobrou postartovní pozici.
"Nemohl jsem pneumatiky více šetřit a zůstat rychlý. Bylo to buď jedno, nebo druhé. Viděl jsem, že ti vpředu jsou rychlí a Kimi se rychle přibližoval, takže mi bylo jasné, že oni pneumatiky nešetří a dupou na plyn, tak jsem na to také dupl, ale kvůli pneumatikám jsem nemohl udržet tempo. Co vím je, že za to nemůže nějaká velká chyba v nastavení, takže to bude kombinace více malých věcí."
"Nemohl jsem pneumatiky více šetřit a zůstat rychlý. Bylo to buď jedno, nebo druhé. Viděl jsem, že ti vpředu jsou rychlí a Kimi se rychle přibližoval, takže mi bylo jasné, že oni pneumatiky nešetří a dupou na plyn, tak jsem na to také dupl, ale kvůli pneumatikám jsem nemohl udržet tempo. Co vím je, že za to nemůže nějaká velká chyba v nastavení, takže to bude kombinace více malých věcí."