Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari si nemůže dovolit další selhání

 Ferrari si nemůže dovolit další selhání

V Maďarsku se může rozhodnout o zbytku sezóny.

Šéf Scuderie Ferrari naznačil, že Maďarsko bude pro jeho tým velkou zkouškou, po které se rozhodne, zda ještě má smysl počítat alespoň s teoretickou šancí na titul. Pokud by červené vozy nepodaly lepší výkon než v Silverstone, nemělo by smysl něco si dále nalhávat.

"Po Maďarsku se již nebude za co schovávat. Po tomto závodě se podíváme, jaké jsou naše šance a kde jsme. Věřím, že nemůžeme selhat," řekl Maurizio Arrivabene. "Na začátku sezóny jsme měli problémy s některými součástmi pohonné jednotky. To je již vyřešeno a dnes je motor naší silnou stránkou. Musíme ještě zlepšit spolehlivost a další oblasti včetně aerodynamiky."

Odepsat sezónu v polovině by ale nebylo dobré a Arrivabene se tomu bude chtít vyhnout.

"Bylo by špatné říci v této fázi sezóny, že se už vzdáváme. Musíme zůstat soustředění na řešení problémů a pracovat i v těžkých časech."

Tabulka šampionátu ale mluví poměrně jasnou řečí. Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel ztrácejí na jezdce Mercedesu více než 50 bodů, zatímco jezdci Red Bullu jsou na stejné úrovni.

"Věřím, že progres Red Bullu je dobrý pro F1, protože pomáhá vytvářet větší zájem a lepší show. Ale stejně si myslím, že naším cílem je bojovat s Mercedesem, ne s Red Bullem."
 
Ferrari už možná nepřijde s revolučními novinkami, ale své problémy odstranit musí. Do centra pozornosti se dostává převodovka.

"V této části sezony již nemůžete mít nová revoluční řešení. Prioritou se stává řešení problémů. Chceme zlepšit vyvážení vozu, takže v této oblasti budou změny. Tento závod (VC Velké Británie) poukázal na problémy, které se neobjevily pouze na této trati. Ukázaly se už v Barceloně a v Baku, tady jen byly lépe viditelné. Musíme pracovat rychle, ale evidentně ztrácíme. Problém s převodovkou potřebuje kompletní analýzu, abychom zjistili, zda je problém v designu nebo v materiálu. Vsadil bych si na to druhé."