Strategická skupina odsouhlasila mokré restarty
Diváci nepřijdou o hromadný sprint do první zatáčky.
Strategická skupina F1 odsouhlasila návrh na pevné restarty mokrých závodů.
Úprava má zabránit situacím, jaká nastala během letošní Velké ceny Velké Británie. Jezdci kvůli hlubokým loužím na trati odstartovali za safety carem a jezdili za ním tak dlouho, dokud se z ideální stopy nepodařilo odstranit dostatečné množství vody. Bezpečnostní vozidlo pak odbočilo do boxů a jezdci mohli začít závodit, ale diváci na tribunách okolo hlavní rovinky i doma u televizních obrazovek přišli o vzrušení z klasického startu a hromadného sprintu do první zatáčky.
Po změně, když se závod kvůli vodě na trati začne za safety carem, se vozy po pár kolech opět zastaví na hlavní rovince a proběhne klasický pevný start. Kvůli palivu se kola ujeta za safety carem budou muset započítat do závodu a kvůli předcházení zbytečným nehodám budou muset jezdci odstartovat na pneumatikách na mokrou trať (s modrým pruhem), nikoliv na přechodných (zelený pruh).
Oficiální zpráva zatím chybí, proto nevíme, zda změna může začít platit okamžitě, nebo se bude čekat na schválení Komisí F1 a Světovou radu motorsportu.
Úprava má zabránit situacím, jaká nastala během letošní Velké ceny Velké Británie. Jezdci kvůli hlubokým loužím na trati odstartovali za safety carem a jezdili za ním tak dlouho, dokud se z ideální stopy nepodařilo odstranit dostatečné množství vody. Bezpečnostní vozidlo pak odbočilo do boxů a jezdci mohli začít závodit, ale diváci na tribunách okolo hlavní rovinky i doma u televizních obrazovek přišli o vzrušení z klasického startu a hromadného sprintu do první zatáčky.
Po změně, když se závod kvůli vodě na trati začne za safety carem, se vozy po pár kolech opět zastaví na hlavní rovince a proběhne klasický pevný start. Kvůli palivu se kola ujeta za safety carem budou muset započítat do závodu a kvůli předcházení zbytečným nehodám budou muset jezdci odstartovat na pneumatikách na mokrou trať (s modrým pruhem), nikoliv na přechodných (zelený pruh).
Oficiální zpráva zatím chybí, proto nevíme, zda změna může začít platit okamžitě, nebo se bude čekat na schválení Komisí F1 a Světovou radu motorsportu.
Strategická skupina se dohodla i na další menší změně týkající se pneumatik. Během přerušení závodu (červenou vlajkou) týmy nebudou moci pracovat na svých vozech, přičemž zákaz se týká i výměny pneumatik. Připomeňme, že Romain Grosjean si během přerušení letošní Velké ceny Austrálie nechal vyměnit pneumatiky, čímž ušetřil celý čas, který by ztratil zastávkou v boxech. I díky tomu si tým Haas ze svého prvního závodu odvezl body za šesté místo.