FIA nadále drží vozy na trati
Týmy doufaly v divočejší jízdu.
Včera se v Ženevě probírala řada témat a kromě pevných restartů na mokré trati, halo a zrušení omezení komunikace přes vysílačky se hovořilo také o vyškrtnutí pravidel dodržování hranic trati. Držet jezdce na trati a zakazovat jim jízdu za obrubníky je sice správná myšlenka, ale podobně jako omezení radiokomunikace, nevyhnutelně vede k nepopulárnímu rozdávání penalizací. K oficiální dohodě ale nedošlo a ředitel závodů F1, Charlie Whiting, jezdce napomínal už během posledního tréninku.
"S absolutní svobodou, tedy s dovolením jezdit daleko za obrubníky, je ten problém, že přijdou i jiné tratě jako tato. Velmi odlišné tratě, rychlejší a s menšími výjezdovými zónami. Takže nepřichází v úvahu," řekl dnes večer Whiting.
"S absolutní svobodou, tedy s dovolením jezdit daleko za obrubníky, je ten problém, že přijdou i jiné tratě jako tato. Velmi odlišné tratě, rychlejší a s menšími výjezdovými zónami. Takže nepřichází v úvahu," řekl dnes večer Whiting.
Nejvíce rozčarované z toho je Ferrari, které za zrušení trestů za jízdu mimo trať prý lobbovalo spolu s Mercedesem a Red Bullem.
"Nedá se nic dělat," přiznal Maurizio Arrivabene. "Včera jsme diskutovali o tom, že bychom mohli mít "divoký" víkend, protože tento okruh má velké výjezdové zóny. Ale skončilo to tak, že si všímali každé překročení bílé čáry, jako kdybychom se na ničem nedomluvili. Takže jsme šli za Berniem."
Bernie Ecclestone nemá možnost měnit pravidla ani jejich oficiální výklad, ale některé týmy asi doufají, že se mu podaří Whitinga přesvědčit alespoň k jednorázové výjimce.
Bernie Ecclestone nemá možnost měnit pravidla ani jejich oficiální výklad, ale některé týmy asi doufají, že se mu podaří Whitinga přesvědčit alespoň k jednorázové výjimce.