Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton závodil 2 kola, pak šetřil motor

Hamilton závodil 2 kola, pak šetřil motor

K vítězství vedla osamělá cesta.

Lewis Hamilton vedl včerejší Velkou cenu Německa od první zatáčky až po cílovou čáru a asi nikoho nepřekvapí, že z vozu ani zdaleka neždímat maximum. Když Nico Rosberg po startu spadl na čtvrté místo a Red Bull se soustředil na souboj s ním, úřadující šampion zůstal na čele závodu osamocený. Přesto nás ale trochu překvapil zprávou, že úsporný režim motoru nastavil již po dvou kolech závodu.

"Od druhého nebo třetího kola jsem snížil nastavení motoru. Velmi rychle jsem začal jezdit šetrně, a když mi pak řekli, že je čas zatlačit, nebyl problém zrychlit a natáhnout odstup tak, jak jsme potřebovali,“ prozradil Hamilton připomínajíc situaci, kdy se Daniel Ricciardo ocitl méně než 7 sekund za ním, ale v následujících kolech jeho ztráta opět rostla raketovým tempem.

"Před koncem závodu jsem už myslel jen na šetření motoru, a když ho nevyužíváte naplno, nevyužíváte všechny jeho koňské síly, tak mu můžete pěkně prodloužit život. Měl jsem náskok 11 sekund a k pneumatikám jsem byl opravdu jemný. Když pak odstup klesl na přibližně 5 sekund, prostě jsem si řekl, že je čas opět zatlačit a získat ten čas zpět. Ani si nepamatuji, jestli jsem to pak ještě vrátil zpět, ale celý závod jsem měl pod kontrolou. Naštěstí. Ne vždy se vydaří takový scénář."

Mercedes se během letní přestávky beztak bude muset rozhodnout, zda dá Hamiltonovi pro závody ve Spa a Monze novou pohonnou jednotku. Penalizacím a startu z hloubky pole se už nevyhne a na okruzích s dlouhými rovinkami by se mohl po startu rychle vrátit na dobře bodované pozice.