Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Ennstal Classic 2016, to bylo AC/DC a Porsche

Ennstal Classic 2016, to bylo AC/DC a Porsche

Absolutní hvězdou podniku byl zpěvák legendární skupiny AC/DC, Brian Johnson.

Ennstal Classic 2016, to bylo AC/DC a Porsche.

Text a foto: Roman Klemm

Koncem července měli fandové v Rakousku a Německu na vybranou: buď jet do Hockenheimu a stát se svědky současného souboje Rosbergy s Hamiltonem o titul mistra světa, nebo se vydat do Štýrska a nahlédnout do minulosti automobilismu. Bývalý intimus Jochena Rindta a Nikiho Laudy, Helmut Zwickl tam již po čtyřiadvacáté pořádal svou "Ennstal Classic", největší historický automobilový podnik Rakouska. Koho to táhlo na oba podniky, ten se (jako autor) mohl rozhodnout šalamounsky: ve čtvrtek na první etapu Ennstal Classic a od pátku pak na soudobou Formuli 1.
Dobrá, na startu etapy v malebném Groebmingu a při rychlostní zkoušce na Red Bull Ringu ve čtvrtek ještě chyběli Sir Stirling Moss a ingegnere Mauro Forghieri, Zwicklovi se ale i mimo těchto dvou legend podařilo (především díky úzké spolupráci s Porsche) ke svému podniku přilákat opravdu senzační paletu vozů a osobností.

Tým "Museum Porsche" oprášil několik svých krásných exponátů a při historické rallye do nich posadil letošního vítěze 24h Le Mans Neela Janiho, bývalého pilota F1 Marka Webbera a ikónu sedmdesátých let Hanse Joachima Stucka. Bentley kontroval s angažmá další legendy: pětinásobného vítěze Le Mans Dereka Bella, Audi připravilo své legendární Quattro pro Haralda Demutha.

Ennstal Classic si ale oblíbili i prominenti. Vedle Wolfganga Porscheho pravidelně startují bývalý manažer McLarenu-F1 Jo Ramirez, evergreen volantu Dieter Quester, kouzelník motorů Mario Illien, rallyeový idol Rauno Aaltonen, herci Christian Clerici a Rudi Roubinek, rakouský "Elvis" Peter Krauss, vládní ministři a manažeři velkých koncernů.

Absolutní hvězdou podniku ale byl zpěvák legendární skupiny AC/DC, Brian Johnson, který se spoléhal na Alfu Romeo GTA 1600 britského sběratele Richarda Frankela. Při zpěvákově vjezdu do depa Red Bull Ringu se děly scény, které připomínaly Beatle-mánii šedesátých let. Jistě, Johnson ke Zwicklově rallye přilákal zcela jiný kruh fanoušků. Najednou se v boxech nepodepisovaly autogramové karty a modýlky, ale obaly LPíček a kytary!
Suma sumárum: Ennstal Classic stála zase jednou za to!


Poklidný start etapy v Groebminhu ráno: Delahaye 135cs z roku 1937...

...a o dva roky mladší BMW 328.

Mario Illien jel na Jaguaru XK120

Startovní rampu opouští Mercedes 300SL.

Právě tady jel před 42 lety za Surtees svou jedinou Grand Prix Formule 1: Dieter Quester v paddocku Red Bull Ringu (dřive Oesterreichringu).

Závod absolvoval na Fordu Escort i organizátor bavorského Rossfeldrennen (jeho čtvrté vydání nás čeká nad Berchtesgadenem koncem září) Achim Althammer.

Derek Bell za volantem jeho Bentleye "Birkin Bloweru".

Měli nač vzpomínat: Dieter Quester a Derek Bell.

Harald Demuth nastoupil na Audi quattro A1.

Rozmanitost vozů třídy Racecar Trophy na rovince Red Bull Ringu.

Porsche nasadilo pro Neela Janiho a ředitele sportovního oddělení Enzingera tento Spyder.

Mark Webber v cíli druhé etapy.

Aktuálně nejcennější automobil světa: hodnota tohoto Ferrari 250GTO z roku 1962 je odhadována na 60 milionů dolarů. Do Rakouska s ním přijel skotský Lord Irvine Laidlaw.

Před sběrateli autogramů nebylo úniku: Hans Joachim Stuck.

Peter Krauss byl v Německu a Rakousku idolem mladých děvčat padesátých a šedesátých - jak na gramodeskách, tak i na filmovém plátně.

Příjezd této rudé alfy ovšem všechno ostatní zastínil.

Vůz byl okamžitě obklopen davem...

...a později z něj vystoupil překvapivě sympatický Brian Johnson, kterému byla míra jeho popularity až trapná.