Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton: Nejhorší čas na penalizace

Hamilton: Nejhorší čas na penalizace

Obávají se jezdci Mercedesu konkurence?

Z Lewise Hamiltona ještě včera sršela bojovná nálada, ale dnes po kvalifikaci byl méně nadšený. Převaha jeho týmu nad ostatními prý není tak velká, jak očekávali před víkendem a bude těžké dostat se z poslední startovní řady na startu na dobře bodované pozice.

"Nejsme s náskokem nejlepší, někteří naši soupeři vypadají velmi rychle. Když k tomu připočteme (vysoké) teploty, tak tohle byl asi nejhorší čas na přijetí penalizací. Ale už se stalo," řekl úřadující šampion.

Jelikož po kvalifikaci dostal tresty za nasazení tří nových kusů spalovacího motoru, turba, MGU-H i MGU-K, neměl dnes o co bojovat a na trati se ukázal pouze kvůli divákům a splnění pravidla 107 %, čímž se kvalifikoval do závodu.

"Byl to zvláštní pocit. Dnešek byl pro nás pouze o přípravě vozu na zítřek, nemělo žádný smysl ukazovat rychlost. Už jsme věděli, které pneumatiky chceme použít. Střední a měkké, protože super-měkké jsou k ničemu, vydrží asi tak tři kola."

Hamilton také prozradil, že strategie pro závod ještě není připravena a ani se nebude dát přesně naplánovat, protože všechny typy pneumatik rychle degradují a při mnoha jezdcích s třízastávkovou strategií je těžké něco předvídat.

V Q3 byl za Hamiltonovy nepřítomnosti nejrychlejší Nico Rosberg. Pole position získal časem, který je pouze o 15 setin sekundy lepší než čas Maxe Verstappena. Jeho druhé kolo mohlo být lepší, ale nakonec ho nepotřeboval. I tak to ale pro něj byla vzrušující kvalifikace s nejistým výsledkem.

"Až dosud to byl náročný víkend, hlavně po dnešním tréninku, ve kterém jsme měli vážný problém s rychlostí na jedno kolo," řekl Rosberg. "Takže před kvalifikací jsme si nemohli být jisti, ale nakonec jsme to zvládli. Udělali jsme pár změn v nastavení a díky tomu vše sedlo na své místo, vůz byl dobrý a se svým kolem můžu být spokojený.

Zda jezdcům Mercedesu uvěříte, že se skutečně obávají rychlosti Ferrari, Red Bullu a Force Indie, je už na vás. Pravda se o rozložení sil po letní přestávce se ukáže zítra.