Verstappen chtěl startovat na červených pneumatikách
Jezdci Red Bullu s odlišnými strategiemi.
Šéf Red Bull Racingu po kvalifikaci vysvětlil, proč z prvních pěti vozů na startu zítřejšího závodu bude pouze ten s Maxem Verstappenem za volantem obutý do pneumatik s červeným pruhem.
Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Daniel Ricciardo postoupili z Q2 do Q3 kolem na sadě měkkých pneumatik a na té sadě odstartují i do závodu. Lewis Hamilton sice do Q2 nepostoupil, ale o super-měkkých pneumatikách řekl, že jsou nanic, protože v dobrém stavu vydrží jen přibližně 3 kola. Verstappen a jeho závodní inženýr si ale předem naplánovali, že dají přednost červeným.
"Jako tým momentálně nevíme, která strategie bude lepší," vysvětloval Christian Horner po kvalifikaci. "Takže bylo rozumné rozdělit je. Když jsme si o tom dnes dopoledne povídali, Max chtěl startovat na super-měkkých a Daniel chtěl startovat na měkkých, takže nebylo těžké rozhodnout. Jezdci a jejich inženýři si vybrali strategie a z pohledu týmu dává smysl pokrýt obě možnosti. Až zítra budeme vědět, která strategie je správná. Bude mimořádně zajímavé sledovat, jak zafungují odlišné strategie. Celý závod se bude točit kolem degradace pneumatik."
Horner také vysvětlil, proč se Daniel Ricciardo kvalifikoval až za jezdce Ferrari. V prvním měřeném kole v Q3 udělal chybu v první zatáčce a na nižší rychlost na výjezdu pak doplácel po celou následující rychlou pasáž vedoucí do kopce. Druhé kolo bylo bez větší chyby, ale mezitím se změnil vítr. Verstappen si místo v první řadě zajistil už prvním kolem v Q3 a ještě nikomu se to v F1 nepovedlo v tak mladém věku, takže Holanďan má na kontě další rekord. Věří, že start na červených pneumatikách pro něj bude výhodou.
"Rozhodl jsem se tak spolu s týmem. Chtěl jsem startovat na super-měkkých,“ řekl Verstappen. „Myslím si, že to bude nejlepší strategie. Uvidíme. Odstartuji na super-měkkých a uvidíme, kde budu po pár kolech. Budu je muset vyměnit dříve než ostatní, ale pak budu mít před sebou ještě téměř celý závod."
Nico Rosberg, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen i Daniel Ricciardo postoupili z Q2 do Q3 kolem na sadě měkkých pneumatik a na té sadě odstartují i do závodu. Lewis Hamilton sice do Q2 nepostoupil, ale o super-měkkých pneumatikách řekl, že jsou nanic, protože v dobrém stavu vydrží jen přibližně 3 kola. Verstappen a jeho závodní inženýr si ale předem naplánovali, že dají přednost červeným.
"Jako tým momentálně nevíme, která strategie bude lepší," vysvětloval Christian Horner po kvalifikaci. "Takže bylo rozumné rozdělit je. Když jsme si o tom dnes dopoledne povídali, Max chtěl startovat na super-měkkých a Daniel chtěl startovat na měkkých, takže nebylo těžké rozhodnout. Jezdci a jejich inženýři si vybrali strategie a z pohledu týmu dává smysl pokrýt obě možnosti. Až zítra budeme vědět, která strategie je správná. Bude mimořádně zajímavé sledovat, jak zafungují odlišné strategie. Celý závod se bude točit kolem degradace pneumatik."
Horner také vysvětlil, proč se Daniel Ricciardo kvalifikoval až za jezdce Ferrari. V prvním měřeném kole v Q3 udělal chybu v první zatáčce a na nižší rychlost na výjezdu pak doplácel po celou následující rychlou pasáž vedoucí do kopce. Druhé kolo bylo bez větší chyby, ale mezitím se změnil vítr. Verstappen si místo v první řadě zajistil už prvním kolem v Q3 a ještě nikomu se to v F1 nepovedlo v tak mladém věku, takže Holanďan má na kontě další rekord. Věří, že start na červených pneumatikách pro něj bude výhodou.
"Rozhodl jsem se tak spolu s týmem. Chtěl jsem startovat na super-měkkých,“ řekl Verstappen. „Myslím si, že to bude nejlepší strategie. Uvidíme. Odstartuji na super-měkkých a uvidíme, kde budu po pár kolech. Budu je muset vyměnit dříve než ostatní, ale pak budu mít před sebou ještě téměř celý závod."