Verstappen s nejrychlejším časem i penalizací
VC Belgie - 1. trénink
Verstappen sice zajel nejrychlejší čas na úvod Velké ceny Belgie, ví ale, že ho čeká těžký víkend. Na startu nedělního závodu totiž ztratí deset míst kvůli nasazení pátého spalovacího motoru. Druhý skončil v úvodním tréninku Piastri a třetí Albon. Trest si nese do víkendu také Cunoda, který vyměnil všechny komponenty pohonné jednotky a začne tak z chvostu. Ocon v prvním tréninku odjel jen jediné kolo. Pak ho zastavily technické problémy.
Týden po Velké ceně Maďarska se kolotoč F1 přesunul do Belgie. Na legendárním okruhu Spa-Francorchamps se koná poslední závodní víkend před letní přestávkou. První akce odstartovala v pátek ve 13:30 hodin místního času, kdy byl na programu úvodní volný trénink.
Před startem tréninku byla trať suchá. Přesto ale nebylo úplně bez šance, že by mohl přijít déšť. Existovala třicetiprocentní pravděpodobnost. Zatímco teplota vzduchu byla 22 stupňů, asfalt měl 36 stupňů.
Verstappen a Cunoda věděli už před začátkem prvního tréninku, že na ně nečeká snadný víkend. Úřadující šampion si totiž přivezl penalizaci deseti míst za nasazení pátého spalovacího motoru. U Cunody bylo naopak jasné, že pojede z úplného chvostu. Japonec totiž vyměnil všechny komponenty pohonné jednotky.
Hned v úvodu se na trať nahrnula většina pole. Jezdci nasazovali tradičně buďto tvrdou nebo střední směs pneumatik. Měkké obutí se očekávalo až ve druhé polovině tréninku. Po dráze kroužili mimo jiné i piloti Alpine Ocon a Gasly. Ti v Belgii nastupují se speciálním černo-červeno-žlutým zbarvením, které láká na nový film Deadpool & Wolverline.
Ne pro všechny začal trénink ideálně. Již po zhruba šesti minutách se v první zatáčce roztočil Ricciardo. Australan mohl být rád, že se zvládl vyhnout bariérám a mohl v tréninku pokračovat. Potíže se řešily také u Alpine. Ocon byl zatlačen do garáže, kde se na jeho voze začalo pracovat. Existovalo podezření na únik vody a později francouzský tým oznámil, že Ocon už ve zbytku tréninku nevyjede.
Po první polovině se na čele výsledkové listiny pohyboval Verstappen. Za ním se nacházel Piastri a třetí místo patřilo Russellovi. Blížily se ale kvalifikační simulace na měkkých pneumatikách, které mohly pořadím zamíchat.
Verstappen se i při kvalifikačních simulacích udržel na špici a nakonec se stal vítězem tréninku s časem 1:43,372. Druhý skončil Piastri (1:43,903) a třetí pozicí se blýsknul Albon (1:44,099). Ocon si jako jediný nepřipsal kvůli technickým problémům žádný čas. Francouz zvládl během tréninku odjet jediné kolo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull PT | 1:43,372 | 22 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:43,903 | + 0.531 | 22 |
3. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:44,099 | + 0.727 | 19 |
4. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:44,225 | + 0.853 | 21 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:44,279 | + 0.907 | 19 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:44,306 | + 0.934 | 23 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull PT | 1:44,329 | + 0.957 | 20 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:44,415 | + 1.043 | 21 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:44,574 | + 1.202 | 21 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:44,699 | + 1.327 | 19 |
11. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:44,833 | + 1.461 | 20 |
12. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:44,921 | + 1.549 | 18 |
13. | Daniel Ricciardo | RB | Red Bull PT | 1:44,950 | + 1.578 | 20 |
14. | Valtteri Bottas | Sauber | Ferrari | 1:45,155 | + 1.783 | 19 |
15. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:45,311 | + 1.939 | 18 |
16. | Juki Cunoda | RB | Red Bull PT | 1:45,564 | + 2.192 | 20 |
17. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:45,645 | + 2.273 | 17 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:45,812 | + 2.440 | 17 |
19. | Čou Kuan-jü | Sauber | Ferrari | 1:45,995 | + 2.623 | 21 |
20. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | - | 1 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull