Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wehrlein a Button litují vzájemnou kolizi

Wehrlein a Button litují vzájemnou kolizi

Hádat se ale nebudou.

Kvůli kolizi jezdců Ferrari s Maxem Verstappenem po startu belgického závodu zůstala téměř prohlédnuta jiná kolize prvního kola, která ze závodu vyřadila oba své aktéry. Jenson Button si neudržel své deváté startovací místo a ocitl se ve špatném čase na špatném místě. Po souboji při brzdění do Les Combes přišel o velkou část rychlosti a ocitl se na předním křídle Pascala Wehrleina. Ani jeden z nich nemohl pokračovat v jízdě, Jenson Button se ale na mladého Wehrleina nezlobí.

"Vypadalo to, že bychom mohli získat body a je zklamáním skončit bez nich, ale to se stává," řekl britský závodník. "Jsem tu už dost dlouho na to, abych věděl, že takové věci se prostě stávají. Měl jsem opravdu velmi dobrý start a dostal jsem se před Williams (Valtteriho Bottase), dostával jsem se před Red Bull (Daniela Ricciarda) a jel vedle Force Indie (Sergia Péreze). Ale pak jsem v La Source vyjel z trati a přišel o hodně pozic. Vrátil jsem se, ale Pascal se mnou kolidoval v páté zatáčce a poškodil mi zadní část vozu. Škody byly velké a museli jsme skončit. Po tak krátkém závodu není co víc říct!"

Button ve skutečnosti doplatil na kolizi vpředu, protože v zatočení do zatáčky mu zabránil vůz Sergia Péreze, který se vyhýbal úlomkům i stojícímu vozu Sebastiana Vettela.



Wehrleinovi bylo po závodě líto kolize i vypadnutí ze závodu poté, co se v sobotu nečekaně dostal do druhé části kvalifikace, ale ani on nevidí chybu na své straně.

"Měl jsem velkou smůlu. V páté zatáčce přede mnou dva jezdci bojovali o pozici, brzdili pozdě, neudrželi se ve stopě a v šesté zatáčce jsem je chtěl předjet. Pak se ale oba vrátili do (ideální) stopy, tak jsem začal brzdit a chtěl jsem se dostat na vnitřní stranu zatáčky, ale havárii se už nedalo zabránit. Jsem z toho velmi smutný, ale když startujete ze středu pole, tak se v prvním kole takové věci stávají. A na to si nemůžu stěžovat, i v Monze chci startovat ve středu pole."